سلیمانی: لیگ اسکواش خرداد ۹۸ به پایان می‌رسد/ اسکواش کیش از کم کاری مسئولانش ضربه خورد

رئیس فدراسیون اسکواش گفت: اولین مسابقات لیگ اسکواش در اواخر دی ماه برگزار خواهد شد و تا پایان خرداد ماه سال آینده لیگ‌های سال ۹۷-۹۸ تمام خواهند شد.

سلیمانی: لیگ اسکواش در دی ماه آغاز و خرداد ماه پایان می یابد/ اسکواش کیش از کم کاری مسئولانش ضربه خوردمسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد مراسم قرعه کشی مسابقات لیگ اسکواش و برگزاری این رقابتها گفت: قرعه کشی مسابقات لیگ اسکواش هفته گذشته در ساختمان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد. 8 تیم در لیگ برتر آقایان، 6 تیم در لیگ برتر بانوان، 5 تیم دردسته یک آقایان و 4 تیم در دسته یک بانوان برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کردند و مسابقاتشان را در لیگ امسال آغاز خواهند کرد. اولین مسابقات اواخر دی ماه برگزار خواهد شد و تا پایان خرداد ماه سال آینده لیگ های سال 97-98 تمام خواهند شد.

ورزشکاران کشورمان می توانند با شرکت در مسابقات کلوز ستلایت رنکینگ جهانی خود را بهبود بخشند

او در مورد برگزای مسابقات کلوز ستلایت در شهرهای تهران و ساری گفت: کلوز ستلایت مسابقاتی است که ورزشکاران برتر هر کشور در آن شرکت می کنند اما رنکینگ آن جهانی است. این رنکینگ جهانی در فدراسیون جهانی اسکواش ثبت خواهد شد و ورزشکاران کشورمان بدون هزینه ای می توانند از این مسابقات برای ارتقای رنکینگ جهانی خود استفاده کنند. بخش بانوان این مسابقات درشهر تهران برگزار خواهد شد و بخش آقایان هفته آینده در شهر ساری آغاز می شود. جایزه قهرمان این مسابقات 6 میلیون تومان است که به صورت ریالی پرداخت می شود.

کم کاری با روحیات استراتژیک ما جور در نمی آید

سلیمانی در مورد برکناری رئیس هیئت اسکواش بوشهر از سمتش گفت: ناخدا علی اکبر پناه به علت اینکه در سمت خود بسیار قوی کار کرد (با کنایه) با اجازه بزرگترها برکنارشان کردیم. او در 3 سال گذشته تنها نامه ای که به ما زده بود درخواست سربرگ و کاغذ و خودکار کرده بود. این موضوع با روحیات استراتژیک ما جور در نمی آید.

بدون نظارت، کنترل و ارزیابی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد

او درمورد سیستم نظارت فدراسیون اسکواش بر هیئت های استانی این رشته گفت: بدون نظارت، کنترل و ارزیابی هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. هر 3 ماه یکبار هیئت های ورزشی و کمیته های تخصصی فدراسیون بر اساس عملکردی که به شکل مستند به فدراسیون می فرستند مورد رصد و ارزشیابی قرار می گیرند و نتیجه اش در پایان هر فصل اعلام می شود. بر اساس همین نامه ها اگر هیئتی خوب کار کرد مورد تشویق و حمایت قرار می گیرد و اگر هیئتی ضعیف کار کرد با آنها برخورد خواهیم کرد. استان های تهران، اصفهان، مرکزی، خراسان رضوی، خراسا جنوبی، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قم، سیستان، گلستان، مازنداران، خوزستان و یزد جزو استان های فعال ما در اسکواش هستند.

بچه های اسکواش باز کیش در کل کشور پخش شده اند

سلیمانی در مورد شرایط نه چندان مطلوب اسکواش کیش و پراکنده شدن وزشکاران این جزیره در شهر های مختلف گفت: بچه های اسکواش باز کیش در کل کشور پخش شده اند و حتی 2 نفرشان به خاطر این بی مسئولیتی قصد مهاجرت به کشور انگلیس را دارند. اگر سالن کیش درست شود آیا این وزشکارانی که رفته اند را می توانند برگردانند؟ اسکواش کیش در یکسال گذشته از کم کاری مسئولان این استان بسیار ضربه خورده است.

سالن شهر ساری برای مسابقات کلوز ستلایت آماده نبود

او در مورد سالن اسکواش مازندران و آماده نبودنش برای مسابقات کلوز ستلایت آقایان که هفته آینده قرار است برگزار شود گفت: سالن اسکواش ساری برای مسابقات کلوز ستلایت که قرار است در هفته دیگر برگزار شود آماده نبود. کف سالن لیز بود و دیوار ها مشکل داشتند و مسئولی که ما فرستاده بودیم شرایط سالن را تائید نکرد. 15 روز برای بازسازی و آماده کردن سالون به مسئولان مازندران زمان دادیم. در این مدت کف سالن را سمباده زدند و دیوار را مرمت کردند تا 90 درصد سالن آماده است.

سلیمانی در مورد استانهایی که سالن اسکواش ندارند گفت: 4 استان کشورمان از جمله بوشهر، کهگیوله و بویراحمد، همدان و خراسان شمالی سالن اسکواش ندارند و روسای هیئت ها کسانی را از بخش خصوصی انتخاب کردند تا سالن ها را بسازند. من و نمایندگانم دراستان ها روی این موضوع نظارت می کنیم.


بیشتر بخوانید:

سلیمانی: زمین اسکواش مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار فدراسیون قرار گرفت

سلیمانی: عکس یوز ایرانی در سایت فدراسیون جهانی اسکواش قرار خواهد گرفت

سلیمانی: مسابقات اسکواش با امتیاز جهانی در استان های مختلف برگزار می شود


انتهای پیام/

صحبت های سلیمانی در مورد لیگ اسکواش و مسابقات کلوزستلایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار