باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

ماجرای استعفای وزیربهداشت/ سلامت مردم قربانی پول و سیاسی کاری‌ها می‌شود؟!

براساس برخی شنیده‌ها وزیر بهداشت شنبه ۲ هفته پیش کتباً در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، استعفا داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  استعفای سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت خبری است که روز گذشته نمایندگان مجلس اعلام کردند و شنیده ها حاکی از آن است که وزیربهداشت هفته پیش به‌دلیل بودجه سلامت سال 98 به‌خصوص تخصیص پیدا نکردن بودجه تصویب‌شده برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی از صندوق توسعه ملی، کتبی در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس جمهور، استعفا داده است.


بیشتر بخوانید: درباره استعفای وزیر بهداشت، دولت باید اظهار نظر کند


الیاس حضرتی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات اسلامشهر  پس از انتشار پیامی در توئیتر در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته از استعفای قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان خبر داد و گفت: بنده از کانال‌های مختلفی پیگیری کردم که قاضی‌زاده هاشمی سه جلسه است در جلسات هیئت دولت شرکت نمی‌کند و استعفا داده است.

ماجرای استعفای وزیربهداشت/ آیا سلامت مردم قربانی پول و سیاسی کاری ها می شود؟!

وی ادامه داد: امروز هم دولت به دنبال یک سرپرست برای وزارت بهداشت و درمان است.

نماینده تهران تاکید کرد: وزیر بهداشت و درمان به دلیل کاهش بودجه سلامت و اختلافات این وزارتخانه با سازمان برنامه و بودجه استعفا داده است.

رئیس جمهور استعفای وزیر بهداشت را نپذیرفته است

همچنین محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان درباره استعفای وزیر بهداشت، اظهار کرد: آقای قاضی‌زاده‌هاشمی از سمت خود استعفا داده اما هنوز رئیس جمهور نپذیرفته است.

ماجرای استعفای وزیربهداشت/ آیا سلامت مردم قربانی پول و سیاسی کاری ها می شود؟!

سازمان برنامه زاویه ای درمورد سلامت مردم پیدا کرده است

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تایید این خبر که وزیر بهداشت در پی کاهش بودجه حوزه سلامت استعفا داده است، گفت: به نظر می‌رسد سازمان برنامه و بودجه زاویه‌ای در مورد سلامت مردم پیدا کرده است، چرا که این مشکلاتی را که به وجود می‌آورد به مردم صدمه می‌زند.


بیشتر بخوانید: استعفای وزیر بهداشت به دلیل مشکلات بودجه‌ای ۹۸ صحت دارد؟


وی افزود: ظاهرا دولت می‌خواهد  مردم را به بهانه‌های مختلف به خیابان‌ها بکشاند و شاید حوزه سلامت یکی از حساس‌ترین مواضع باشد، کما اینکه شاهد هستیم که در ماه‌های اخیر مشکلاتی در پی کمبود منابع در بیمارستان‌ها برای مردم به وجود آمده است و کارشکنی‌هایی صورت می‌گیرد.

جزئیات موضوع استعفای وزیر بهداشت

در ادامه این اظهارات علی اکبر حق دوست، معاون برنامه ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت گفت: هنوز جزئیات موضوع استعفای دکتر هاشمی مشخص نیست، البته اختلاف نظراتی ایجاد شده، اما فقط بحث مبلغ بودجه سال آینده در این زمینه مطرح نیست و پرداخت به موقع آن نیز بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: از طرفی مشکلاتی در بودجه‌های جاری وزارت بهداشت نیز وجود دارد؛ به طور مثال در دانشگاه‌های علوم پزشکی موضوع پرداخت پاداش بازنشستگی به یک مشکل بزرگ تبدیل شده است.

حقدوست گفت: برخی از شرکت‌های تولیدی دارو به علت تاخیر پرداخت بیمه‌ها در مرز ورشکستگی قرار گرفتند و اگر تولید این شرکت‌ها متوقف شود، مجبوریم با هزینه‌های بسیار زیاد دارو را وارد کنیم.

ماجرای استعفای وزیربهداشت/ آیا سلامت مردم قربانی پول و سیاسی کاری ها می شود؟!

واکنش رئیس جمهور به نامه استعفای قاضی‌زاده هاشمی 

با گذشت حدود 15 روز از استعفای وزیر بهداشت، حسن روحانی رئیس جمهور تاکنون در این باره پاسخی به نامه استعفای قاضی‌زاده هاشمی نداده است اما محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور تلاش کرده است تا با وساطت، موضوع را حل کند اما وزیر بهداشت اصرار دارد که بودجه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی باید تأمین شود.

قاضی‌زاده هاشمی بعد از استعفا و تا مشخص شدن وضعیت استعفا، همچنان در وزارت بهداشت مشغول به کار بوده و در هفته گذشته سه سفر استانی به سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و کهگیلویه و بویراحمد داشته است.

در حالی که نمایندگان مجلس از استعفای وزیر خبر می دهند مسئولان دولتی آن را تکذیب می کنند.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از استعفای وزیر بهداشت/ هاشمی کلید وزارت بهداشت را تحویل می‌دهد؟


حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس، خبر استعفای وزیر بهداشت را تکذیب کرد.

همچنین سبحانی فر عضو فراکسیون امید و سخنگوی حزب اعتدال و توسعه نیز خبر استعفای وزیربهداشت را تکذیب کرد و گفت: وزیربهداشت به علت سرماخوردگی در محل کار خود حاضر نشده است.

ماجرای استعفای وزیربهداشت/ آیا سلامت مردم قربانی پول و سیاسی کاری ها می شود؟!

اکنون در شرایط سخت اقتصادی کشور که باید از مردم در حوزه سلامت حمایت کرد، باید منتظر ماند و دید که آیا حوزه سلامت گرفتار سیاسی بازی های موجود می‌شود یا خیر؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۴
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۰ دی ۱۳۹۷
توی این دولت اگر یک نفر واقعا به فکر مردم بود فقط همین آقای هاشمی بود! بنده خودم مخالف دولت هستم ولی انصاف باید باشه و افرادی که حرف دل مردم رو میزنند و سنگ مردم را بر سینه باید حمایت شوند. ایشان خودش سرمایه دار هست ولی دزد نیست. ایشان حقوق پزشکان را بالا برد ولی جلوی زیر میزی را گرفت. خداوکیلی حوزه سلامت تنها حوزه ای بود که کار مفید توش انجام شده. ایشان را حمایت کنید چرا که انسان سالم و متعهدی هست و حیف است برود!
Iran (Islamic Republic of)
ا
۲۰:۴۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
وزیر تاثیرگذار وموثری نبوده بهتر است جای خود را به فردی جوان دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
دولت دوازدهم با طرح تحول و وزیربهاشت رای اورد حالا که لازمش ندارن بهش پول نمیدن چرا سلامت مردم رو سیاسی میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
وزیربهداشت با طرح تحول هزینه های مردم رو کم کرد به حوزه سلامت میخوان پول ندن هزینه ها رو ببرن بالا خودشون که پولشوون از پارو بالا میره مشکلی ندارن دودش به چشم مردم عادی میره امیدوارم وزیربهداشت بمونه بیمارای خاص خیلی نگرانن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
دم وزیربهداشت گرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
خدایی وزیر مرد و با شرف به این میگن خوب پول بدید مردم اذیت نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۰ دی ۱۳۹۷
حیف است نگذارند ایشان بروند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۳۱ ۱۰ دی ۱۳۹۷
بله از پول مردم گرفت داد به دکتری که حقوقش دو ملیون بود شد دوازده ملیون الان چه جوری میخواد باج دادن به دکترها رو جبران کنه
-
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
نکنه می خواد در انتخابات ریاست جمهوری نامزد بشه.که اگه بشه رای میاره ها.
-
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ دی ۱۳۹۷
آی قربون چنین وزیر با غیرتی بشم.که برای بودجه ی وزارتخانه اسش استعفا می ده.عبرت وزیر آموزش و پرورش .عبرت.عبرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
با سلام . تا این پدیده در جامعه ما است که بر خلاف کشورهای پیشرفته محل خرج وام دریافتی از بانکها را، وام گیرنده تعیین می کند و او هر کجا صلاح ببیند .استفاده کند . امکان هدایت سرمایه ای مردم بطرف تولید بسیار دشوار است .لذا می بینم براحتی جلوی چشم مدیران و بازرسان بانکها . وام برای احداث واحد تولید ی به واردات هدایت می شود . و چندین سال می گذرد ولی خبری از کارخانه و یا واحد تولیدی نیست .و فقط سوله و قطع زمین انها نمایان می باشد . تجربه می گوید تا نظام بانکی اصلاح نشود و تخلفات ان با قانون پول شویی گرفته نشود . مشکل بیکاری و فرار سرمایه ها چه پولی و فکری و چه متخصص در جامعه زیاد خواهد بو د
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شاید حوزه سلامت یکی از حساس‌ترین مواضع باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
با سلام .با و وجود اینکه اکثریت مردم می دانند که هزینه کردن پول وام دریافتی از بانکها و یا صندوق صدقات خیریه در محلی که بانکها و یا صندوق تعیین شده است اشکال شرعی دارد . اما الان کم کم به یک عادت و عرف و عمل پسندیده در جامعه تبدیل شده است . در صورتی که در خارج از کشوراین را مصداق پول شویی می دانند . وضعیت بدان جا رسیده که خود بانکها به مردم کمک می کنند که به بهانه خرید خودرو . تعمیرات مسکن و غیره وام بگیر ولی ان را در هر محلی که دوست دارید هزینه کنید . و مهمترین علت رکود اقتصا د .تولید . فرار سرمایه ها از کشور گردیده است . و هیچ قانونی بازدارنده ای برای جلوگیری از این کار وجود ندارد . و اوج درخواست مردم از نمایندگان نیز معرفی انها برای دریافت وام و هزینه ان در جای دیگر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۰ دی ۱۳۹۷
ازکی اقای وزیر پی به میکس سیاسی کاری با سلامت شدند مثل مردم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۵۴ ۱۰ دی ۱۳۹۷
منظورشون بودجه پرداخت پولهای چندین میلیاردی به پزشکان است وگرنه یک سوپر ملیارذر هرگز نمیتونه غم مردم رو داشته باشه. علی برکت ا...
-
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
بدون بودجه نمی توان کاری کرد - آفرین بر وزیر بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
درودبروزیر‌بهداشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
با سلام . قرار بود در قالب طرح تحول سلامت مانند کشورهای پیشرفته (هر کد ملی صاحب یک دفترچه بیمه سلامت باشد .و تمام دفترچه های بیمه تجمیع شود . و سازمانها فقط از طریق بیمه تکمیلی از پرسنل خود حمایت کنند . ) . اما اجرا نشد .چرا؟معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۰ دی ۱۳۹۷
چرا شفاف اعتراف نمیکنید که طرح سلامت در حال فروپاشی است ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۰ دی ۱۳۹۷
من دعا میکنم استعفاشون تایید شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۱۰ دی ۱۳۹۷
شما دعا کنید خدواند کمی عقل به شما اعطا بفرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
واقعا که خدا خودش میدونه چقدر طرح تحتول سلامت هزینه ها را کم کرد امیدوارم خدا به شما بصیرت بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۰ دی ۱۳۹۷
اتفاقا حرفشون کاملا معقوله! شما که نمیدونید وزیر بهداشت بخاطر پزشکان چه ظلم هایی در حق پرسنل بیمارستان کرده؛ پس بهتره الکی قضاوت نکنید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۰ دی ۱۳۹۷
چقدرم استعفا بهش میاد!
آخرین اخبار