برترین کشتی گیران سال ۲۰۱۸ جهان معرفی شدند/ طلایی‌های المپیک به دنبال حضور در میدان توکیو

اتحادیه جهانی کشتی اسامی سه کشتی گیر برتر سال ۲۰۱۸ میلادی در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان را اعلام کرد.

برترین کشتی گیران سال ۲۰۱۸ جهان معرفی شدند/ طلایی‌های المپیک به دنبال حضور در میدان توکیوبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اتحادیه جهانی کشتی اسامی سه کشتی گیر برتر سال ۲۰۱۸ میلادی در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان را اعلام کرد. دیوید تیلور آمریکایی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم، پیتر باچی مجارستانی فرنگی کار وزن ۸۲ کیلوگرم و پترا اولی از کشور فنلاند در وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی زنان که در رقابت‌های جهانی مجارستان عنوان قهرمانی را بدست آورده بودند، بعنوان سه کشتی گیر برتر سال از سوی اتحادیه جهانی کشتی معرفی شدند.

این کشتی گیران با توجه به حضور در مسابقات رنکینگ سیستم و امتیازات بدست آمده و همچنین قهرمانی در رقابت‌های جهانی بعنوان کشتی گیران برتر سال معرفی شده اند.

بر اساس خبری که در سایت اتحادیه جهانی کشتی درج شده است به هر یک از این سه کشتی گیر مبلغ ۱۰ هزار فرانک بعنوان پاداش پرداخت می‌شود.

لوپز و ولاسوف به دنبال حضور در المپیک ۲۰۲۰

میخاین لوپز قهرمان سنگین وزن جهان و المپیک از کشور کوبا که پس از کسب مدال طلای وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۶، در میادین مهم از جمله رقابت‌های جهانی حضور نداشته است، سال گذشته میلادی بعنوان مهمان در مسابقات کراسنودار روسیه حضور یافت و امسال نیز در رقابت‌های کشتی آمریکای مرکزی بعنوان قهرمانی رسید و نشان داد هنوز برای خداحافظی از دنیای کشتی تصمیم نگرفته است و به احتمال فراوان در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرکت می‌کند.

رومن ولاسوف قهرمان نامدار روس در وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی فرنگی نیز که به دلیل مصدومیت و عمل جراحی در رقابت‌های جهانی مجارستان حاضر نشد نیز قصد دارد پس از بهبودی در المپیک توکیو حضور یابد. ولاسوف قصد دارد در رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی روسیه که اواخر دی ماه سال جاری در شهر کالینگراد برگزار می‌شود، شرکت کند.

اعلام پر امتیاز‌ترین دیدار در رقابت‌های جهانی کشتی سال ۲۰۱۸

مسابقه فینال وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان پرامتیازترین رقابت در کل این مسابقات شناخته شد. در دیدار فینال وزن ۶۵ کیلوگرم کشتی آزاد رقابت‌های جهانی که بین تاکوتو اوتوگورو از کشور ژاپن و باجرانگ از هند برگزار شد، کشتی گیر ژاپنی در پایان با کسب ۱۶ امتیاز به پیروزی دست یافت این در حالی است که باجرانگ نیز توانسته بود از حریف خود ۹ امتیاز دریافت کند که در مجموع امتیازات رد و بدل شده در این مسابقه به عدد ۲۵ رسید.

این دیدار یکی از زیباترین دیدار‌های رقابت‌های جهانی مجارستان بود و کشتی گیر ژاپنی نیز بعنوان جوانترین آزادکار رقابت‌ها با ۲۰ سال سن، که صاحب مدال طلا شده بود نیز شناخته شد.

حمایت صندوق قهرمانان کشتی آمریکا از مدال آوران این کشور

صندوق حمایت از قهرمانان کشتی آمریکا در طول ۱۰ سال گذشته مبلغ دو نیم میلیون دلار پاداش نقدی به قهرمانان این کشور اهداء کرده است. این صندوق به مدال آوران طلا، نقره و برنز مسابقات کشتی المپیک به ترتیب ۲۵۰، ۵۰ و ۲۵ هزار دلار پاداش نقدی اهداء به نفرات اول تا سوم رقابت‌های جهانی نیز به ترتیب ۵۰، ۲۰ و ۱۵ هزار دلار جایزه پرداخت کرده است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۲ مدال آوران رقابت‌های جهانی مجارستان در سه رشته آزاد، فرنگی و زنان در مجموع ۳۵۰ هزار دلار دریافت کرده اند. بیشترین جوایز این صندوق که رقم آن مبلغ ۴۸۰ هزار دلار است به جردن باروز قهرمان پرآوازه کشتی آمریکا تعلق گرفته است.

دیگر حامیان مالی کشتی در کشور آمریکا نیز اقداماتی همچون کمک هزینه تحصیلی کشتی گیران، استخدام و حمایت از باشگاه‌های آن‌ها را انجام می‌دهند.


بیشتر بخوانید:

اردوی آزادکاران برای حضور در جام تختی آغاز شد

نمایندگان اتحادیه جهانی کشتی در مسابقات جام تختی مشخص شدند


انتهای پیام/

آخرین اخبار ازکشتی جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
ماشاالله
Iran (Islamic Republic of)
میثاق
۰۵:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
ماشاالله به هرچی کشتی گیره،ورزشکار شمایید بقیه ادا تونو درمیارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۷ ۰۷ فروردين ۱۳۹۸
هرچی کشتی گیره،ورزشکار شمایید درود
آخرین اخبار