سرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی:

مهمترین رسالت هسته‌های گزینش، احصا سرمایه‌های انسانی کارآمد است/رعایت حقوق مردم بر دولت اولویت دارد

مهمترین رسالت هسته‌های گزینش، احصا سرمایه‌های انسانی کارآمد است/رعایت حقوق مردم بر دولت اولویت داردسرپرست معاونت سیاسی استانداری خراسان رضوی گفت: مهمترین رسالت هسته‌های گزینش، احصا سرمایه‌های انسانی کارآمد برای ورود به سازمان جهت استقرار دولت خدمتگزار است.
 
به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، علی رضا قامتی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در هشتمین همایش گزینشگران استان با تاکید بر اینکه مهمترین ابزار خدمات برای رفع چالشها، مشکلات و نیاز‌های جامعه، سازمان‌ها و نهاد‌ها هستند، گفت: وقتی دولت ها‌ی خدمتگذار قرار شد به همه عرصه‌های زندگی خدمت ارائه دهند، اولین موضوعی که برای این دولت‌ها مطرح شد شناسایی نیاز‌های جامعه بود در گام بعدی رفع مشکلات و نیاز‌ها که برای پاسخ به این موضوعات، نهاد‌ها و سازمان‌ها آرام آرام مستقر شد.

وی تصریح کرد: دولت موظف است خدمات را از طریق این سازمان‌ها و نهاد‌ها به صورت فراگیر در همه‌ی عرصه‌ها با سرعت، دقت، سلامت و عادلانه ارائه کند که توفیق در این مسیر به نیروی انسانی بستگی دارد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به نقش تاثیر گذار سرمایه‌های انسانی و اجتماعی در کسب توفیقات در کنار سرمایه‌های مادی، مالی، طبیعی و فرهنگی، گفت: سازمان و جامعه‌ای که سرمایه‌ی انسانی و اجتماعی داشته باشد؛ سرمایه‌های مادی، مالی، طبیعی و فرهنگی در آن ایجاد خواهد شد.

قامتی افزود: اما اگر سرمایه‌های مادی، مالی، فرهنگی و طبیعی باشد، ولی سرمایه‌های انسانی و اجتماعی نباشند؛ تمامی سرمایه‌ها ذوب خواهند شد.

وی تصریح کرد: از این منظر مهمترین رسالت هسته‌های گزینش، احصا سرمایه‌های انسانی کارآمد برای ورود به سازمان به منظور استقرار دولت خدمتگزار وسازمان‌های تجدید حیات شونده است و نقش گزینش در ورود افراد کارآمد به دولت خدمتگزار بسیار پر اهمیت و برجسته است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به فرمایش حضرت محمد (س) مبنی بر این که حرمت آبروی مومن از حرمت خانه‌ی کعبه بالاتر است؛ گفت: گزینشگران باید در گزینش‌های خود حق حکومت و حقوق مردم را رعایت کنند.

قامتی افزود: به این معنا که به عنوان حق حکومت از ورود افراد غیر متخصص و ناکارآمد جلوگیری کنند و به عنوان حق مردم مانع از ورود افراد صالح به سازمان‌ها و نهاد‌ها نشوند.

وی تصریح کرد: قطعا در این زمینه، رعایت حقوق مردم بر دولت اولویت دارد چرا که اگر فردی نا صالح وارد سیستم اداری شد با تذکر و آموزش قابل اصلاح است، ولی اگر از ورود فردی لایق به نهادی جلوگیری شد؛ به عنوان حق الناس قابل جبران نخواهد بود.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در ادامه گفت: شما گزینشگران در مسئولیتی قرار گرفته اید که رسالت آن تامین منابع انسانی سازمان‌ها است و از طریق این منابع انسانی تحول در جامعه، دولت، مردم، توسعه، رفاه و عدالت محقق می‌گردد.

قامتی افزود: گزینشگران با اخلاق نیکو، عدالت، استحکام شخصیت درونی، پختگی، انصاف و ایمان در این رسالت بسیار مهم و حساس بیش از پیش موفق باشند.

بهبود معیار‌های گزینش و روزآمدی روش‌های گزینش باید مد نظر باشد

محمود قربان پور مدیر هسته گزینش استانداری خراسان رضوی نیز در این همایش گفت: گزینشگران، بازوان اجرایی مدیران در راستای ارتقا کار آمدی نظام اداری و انتخاب افرادی توانمند، متخصص، متعهد و معتقد هستند.

وی تصریح کرد: هر ساله به منظور تقدیر از تلاش‌های گزینشگران استان این همایش برگزار می‌شود که هشتمین دوره‌ی آن در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد صدور فرمان امام (ره) در تشکیل هسته‌های گزینش است.

مدیر هسته گزینش استانداری خراسان رضوی با اشاره به بند سوم سیاست‌های کلی نظام ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در بحث منابع انسانی بهبود معیار‌های گزینش و روزآمدی روش‌های گزینش باید مد نظر باشد؛ گفت: تلاش شده تا در این همایش‌ها در این راستا اقدام شود و گزینشگران در بحث احراز صلاحیت متقاضیان به درستی عمل کنند.

قربان پور افزود: در کنار برگزاری شورای هم اندیشی مدیران هسته‌ای گزینش و این نشست سالانه؛ به صورت فصلی نیز جلسات و نشست‌هایی تخصصی در فرآیند‌های تحقیق و مصاحبه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و تقویت روحیه شادابی و نشاط در گزینش گران، هر ساله علاوه بر اجرای برنامه‌های فرهنگی؛ مسابقات ورزشی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام//ج.ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.