آمادگی آذربایجان غربی برای صادرات گاز به کشور ترکیه

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی آمادگی کامل برای صادرات گاز به کشور ترکیه را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رضا حسینی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی صبح امروز در جلسه صادرات گاز به کشور ترکیه گفت:با توجه به مناسبات فی ما بین و تقویت همکاری‌های اقتصادی و تجاری کشور ایران در منطقه آذربایجان غربی می‌تواند از دو نقطه (مرز رازی و سرو) گاز به کشور ترکیه صادر کند.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی با اشاره به نحوه صادرات گاز نیز اشاره کرد و افزود:می توان نحوه انتقال گاز به کشور ترکیه را با دو روش انتقال با لوله ۲۰ اینچی و یا حمل با تانکر انجام داد.
 
حسینی گفت:در مرز سرو تمامی زیر ساخت‌های برای صادرات گاز مهیا شده است و هم اکنون از مرز بازرگان نیز صادرات گاز صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد:اما در شهر قطور به دلیل اینکه هنوز هیچ خط لوله‌ای وجود ندارد باید قبل انتقال خط لوله، برنامه‌ای برای صادرات گاز تعیین شود.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان غربی گفت:صادرات گاز به کشور ترکیه می‌تواند از لحاظ ارز آوری و اشتغال به اقتصاد کشور کمک کند.
 
علیرضا شیخی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت:شرکت ملی گاز ایران ۹۹ درصد وظایف خود را در حوزه داخلی انجام داده و هم اکنون یکی از وظایف این شرکت رویکرد بین المللی و صادرات محور است.
 
وی گفت: هم‌اکنون شرایط جغرافیایی استان و توان فنی مجموعه شرکت گاز استان بستری را برای صادرات گاز به کشور‌های همسایه فراهم ساخته است.
 
مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم شهر قطور در آینده نزدیک از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد افزود:اگر شرایط فراهم شود می‌توان از مرز رازی خوی نیز به کشور ترکیه و شهر وان نیز گاز صادر کرد.
 
انتهای پیام/م
 
 

صادرات گاز از آذربایجان غربی

برچسب ها: نفت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.