از ابتدای امسال در کشور:

ایجاد ۸۲ هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: از ابتدای امسال، ۸۲ هزار مددجوی این نهاد از فرصت شغلی بهره‌مند شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‎الله عبدالملکی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در سفر به چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال، برای ۸۲ هزار مددجوی این نهاد شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه یک سوم جمعیت بیکار کشور، از قشر محروم هستند، افزود: یک میلیون و ۴۰۰ هزار بیکار محروم و نیازمند در کشور وجود دارد که ۹۰۰ هزار نفر آنان تحت پوشش کمیته امداد می‌باشند.

عبدالملکی یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره) بر اساس برنامه ششم توسعه، موظف به ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی با عنوان برنامه توانمندسازی مددجویان است.

وی با اشاره به فعالیت‌های این نهاد از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۹۶ گفت: در این مدت، یک میلیون و ۵۰۰ هزار طرح اقتصادی و ۳۰ هزار فعالیت کاریابی اجرا شد که یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرصت شغلی برای محرومان ایجاد کرد.

عبدالملکی همچنین با گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، رفع فقر مطلق را از مهم‌ترین دستاورد‌های انقلاب بیان کرد و گفت: در حالی که شاخص فقر مطلق در سال ۵۶ در کشور، ۴۶ درصد بود، اما امروز این شاخص به صفر رسیده است.

وی در پایان، پرداخت تسهیلات در زمینه‌های مختلف، کمک به ازدواج و تأمین جهیزیه جوانان، تأمین مسکن، اشتغال، هزینه‌های تحصیل و درمان، مددکاری و مشاوره، و همچنین سبد غذایی برای کودکان محروم و دچار سوء تغذیه را از خدمات کمیته امداد برشمرد.

انتهای پیام/ن

ایجاد سالانه ۷۰۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان

برچسب ها: اشتغال ، کمیته امداد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار