۶ زخمی در حمله بوکوحرام به دو پایگاه نظامی در نیجریه

دو منبع نظامی نیجریه اعلام کردند بر اثر حمله تروریست‌های بوکوحرام به دو پایگاه نظامی در ایالت بورنو واقع در شمال شرق نیجریه و در نزدیکی مرز کامرون ۶ نظامی زخمی شدند.

۶ زخمی در حمله بوکوحرام به دو پایگاه نظامی در نیجریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو منبع نظامی نیجریه روز یکشنبه اعلام کردند تروریست‌های افراطی بوکوحرام شامگاه شنبه به دو پایگاه نظامی در ایالت بورنو واقع در شمال شرق نیجریه و در نزدیکی مرز کامرون حمله کردند که بر اثر آن ۶ نظامی زخمی شدند.

این حمله، تازه‌ترین حملات به اهداف نظامی در منطقه هستند و این در حالی است که امنیت به چالش بزرگی در مبارزات انتخاباتی در چشم انداز انتخابات عمومی آینده نیجریه تبدیل شده است.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور نیجریه که در سال ۲۰۱۵ با تعهد به پایان دادن به فعالیت گروه‌های تندرو به قدرت رسیده است، در نظر دارد برای دور دوم ریاست جمهوری نیز در انتخابات ریاست جمهوری ۱۶ فوریه این کشور شرکت کند.

در ساعات اولیه روز یکشنبه نظامیان نیجریه‌ای یک حمله اعضای فرقه بوکوحرام را به سرکردگی ابوبکر شیکاو در شهر پولکا واقع در ناحیه اگووزا واقع در طول مرز کامرون دفع کردند.

یک افسر نظامی که سخنان وی را یک افسر دیگر نیجریه‌ای تایید کرد، گفت: «تروریست‌ها حمله خود را حوالی نیمه شب آغاز کردند و نظامیان در نبردی ۳۰ دقیقه با آن‌ها وارد شدند و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی کردند.»

یکی از این افسران که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد اعضای بوکوحرام می‌خواستند بعد از تسخیر پایگاه نظامی به شهر حمله و آن را غارت کنند.

اعضای همین فرقه بوکوحرام شامگاه شنبه به یک پایگاه نظامی دیگر در روستای لوگومانی در نزدیکی شهر گامبورو حمله کردند که این حمله به درگیری‌هایی منجر شد که در آن ۶ نظامی زخمی شدند.

افسر دوم نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «این نیرو‌ها حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ هدف حملات تروریست‌های بوکوحرام که با چهار دستگاه کامیون مسلح به سلاح گرم آمده بودند، قرار گرفتند.»

وی همچنین اعلام کرد: «۶ نظامی بر اثر ترکش بمب زخمی شدند.»

بوکوحرام از ماه ژوئیه به طور مرتب به پایگاه‌های نظامی واقع در شمال شرق نیجریه حمله می‌کند که این حملات تاکنون به ده‌ها و حتی صد‌ها کشته منجر شده است.

این در حالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت کشتن ۳۰ نظامی نیجریه را در حمله‌ای در روز ۲۶ ژانویه (روز شنبه) به روستایی در ایالت بورنو پذیرفت.

گروه تروریستی داعش این ادعا را در بیانیه‌ای در خبرگزاری اعماق وابسته به خود عنوان کرد.

گروه موسوم به داعش در آفریقای غربی در سال ۲۰۱۶ از گروه بوکوحرام جدا شد.

این گروه تاکنون شماری از حملات را در شمال شرقی نیجریه در چند ماه گذشته اجرا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار