قاسمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح مسئله مذاکرات موشکی ایران با فرانسه کذب محض بوده و با هدف جنگ روانی بیان می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه گفت: مطالبی که برخی به عنوان مذاکرات درباره مسئله موشکی ایران با فرانسه مطرح می‌کنند، کذب محض است.

1بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به سوالی مبنی بر انجام مذاکرات موشکی بین فرانسه و ایران گفت: پاسخ من به این سوال منفی است و مطالبی که برخی به عنوان مذاکرات درباره مسئله موشکی ایران با فرانسه و یا دیگر کشور‌ها مطرح می‌کنند، کذب محض و نادرست بوده و من این سخنان را کاملا تکذیب می‌کنم.
 
وی افزود: ما با کشور‌های متعددی در منطقه و کشور‌های اطراف خود، کشور‌های اروپایی و دیگر شرکای خود در جهان بر اساس روال متعارف و نوع روابطی که داریم، نشست‌ها و گفتگو‌های سیاسی را به صورت ادواری و منظم و مستمر و به نوبت در هر پایتخت برگزار می‌کنیم. در واقع روند روابط و موضوعات مورد علاقه کشورمان و کشور مقابل را در حوزه مسائل دوجانبه اعم از اقتصادی، سیاسی و دیگر حوزه‌ها را بررسی می‌کنیم و برای چگونگی پیشبرد بهتر کار‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم که در چه مواردی اشتراک بیشتر و در چه مواردی ممکن است افتراقی وجود داشته باشد و یا اگر کاری براساس توافقات قبلی به سامان نرسیده باشد، از این طریق می‌توانیم آن را به نتیجه برسانیم.

قاسمی ادامه داد: این مذاکرات را به صورت مذاکرات سیاسی و کلان با سایر کشور‌های جهان نیز داریم و در مورد مسائلی موشکی قطعاً مذاکره خاصی نه با فرانسه و نه با دیگر کشور‌ها نداشتیم. شاید منظور وزیر خارجه فرانسه همان گفتگو‌های سیاسی است که ما هر ۶ ماه یکبار به صورت مرتب در سطح معاون وزیر در تهران و پاریس برگزار می‌کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره محور این گفتگو‌ها خاطرنشان کرد: این گفتگو‌ها راجع به همه موضوعات جهانی، بین المللی و مسائل دوجانبه نقطه نظرات دیگران را می‌شنویم و نقطه نظرات خود را برای شفاف‌سازی و مسئله‌ای که می‌تواند به درک متقابل بیشتر کمک کند، مطرح می‌کنیم.  ولی اگر منظور از این مذاکرات، نشست‌ها و مذاکرات سیاسی مسائل موشکی بوده این موضوع کاملا اشتباه است.

وی ادامه داد: تمام کشور‌هایی که ما با آن‌ها ارتباط داریم و با آن‌ها مذاکره می‌کنیم و یا حتی هیچ رابطه دیپلماتیکی با آنها نداریم، از مواضع کلان جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف آگاه هستند که برخی از این مواضع روشن و تغییر ناپذیر هستند. مانند مسئله موشکی که بخشی از مواضع کلی نظام است و ما بار‌ها نوع نگاه خود به این مسئله را اعلام کرده‌ایم.

قاسمی درباره مسائل موشکی و مذاکرات در این باره تصریح کرد: مسئله موشکی از مسائل داخلی کشور بوده و بر سر آن با هیچ کسی مذاکره نخواهیم کرد. سیاست‌های داخلی کشور در داخل کشور تعیین شده و براساس این سیاست‌ها عمل می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه درباره سیاست‌های دفاعی کشور تاکید کرد: سیاست‌های دفاعی ما بازدارنده بوده و نگاه ما به منطقه، همواره نگاهی توام با تثبیت امنیت، ثبات و توسعه اقتصادی  بوده است. تجارب گذشته هم به ما آموخته که باید بتوانیم در شرایط لازم از مردم، سرزمین و منافع خود دفاع کنیم و باقی کشور‌ها نیز از این سیاست‌ها آگاه هستند؛ البته ممکن است برخی سخنان از روی شیطنت بیان شود که از سر دوستی و درک نیست، در حالیکه مواضع ما کاملا روشن است.

وی افزود: مواضع موشکی ما هیچ تفاوت و تناقضی با قطعنامه‌های سازمان ملل نداشته و همچنین هیچ ارتباطی با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که برخی اوقات مقامات آمریکایی به آن اشاره می‌کنند، ندارد. در این قطعنامه هیچ بحثی درباره ممنوعیت کار موشکی و دفاعی ایران مطرح نشده است و مطالبی بی ربطی که بیان ‌می شود بیشتر با هدف ایجاد جنگ روانی و یک نوع ایران هراسی و ایران ستیزی است.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
الان تکذیب میکنید 2 روز دیگه معلوم میشه مذاکره کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
آیا فرانسه همه نیروگاه‌های اتمیش را تعطیل میکند؟
چرا کشوری که تنها از انرژی خود نمی‌گذرد برای امنیت دیگر کشورها تصمیم میگیرد .توان موشکی ایران به هیچ کشوری که خود بزرگترین انبارها و سلاحهای کشتار جمعی و موشکهای قاره پیما دارد ربطی ندارد اگر غلط اضافی بکنند جوابش را از غرب آسیا و تنها در بیخ گوششان میگیرند.پس خواهشاً مسولان تو دهنی خوبی به یاوه گویان بزنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فرانسه کشوری زورگو و پست است .چطور ممکن است کشوری که همه برقش اتمی است چشم دیدن تنها نیروگاه اتمی ایران و جهان اسلام را نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
فرانسه بیشتر برقش از اتمی است آیا چه حقی دارد که صنعت اتمی ایران را بخواهد کند کند ؟؟؟!!!چرا ما هم پنجاه نیروگاه اتمی نداشته و نسازیم و به همین میزان غنی سازی نکنیم ؟؟؟!!!چرا با دست خود دسته و پای خود را می‌بندیم و اجازه دخالت در سایر زمینه ها را به غربیان میدهیم؟؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر موشک و هسته ای زهر است و بده چرا خودشون اینقدر زهر و بدی ،انبار میکنند.
این سیاستهای بچه گانه و دوگانه غرب اصلا بدرد نمایش های ساده هم نمی‌خورد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چه تضمینی وجود دارد که دیگر کشورها به ایران حمله نکنند؟؟؟؟!!!!
همه دنیا باید خلع سلاح شوند هم خلع سلاح اتمی و هم موشکی !!!!؟؟؟چراتنها ایران خود را خلع سلاح کند!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
سیاستمداران عزیز و فرهیختگان عزیز می‌توانند اگر صحبتی از مصنعت موشکی شد بلافاصله و بی‌درنگ بحث خروج از برجام را مطرح کنند.
هنوز خیر سالها مذاکره و بستن صنعت هسته ای،نصیب این ملت نشده.
دیگر خواهشاً بحث صنعت موشکی و جان مردم در میان نیاید!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چرا مذاکرات در تهران صورت نمی گیرد، چرا همیشه شما باید به پاریس برید، ادامه مذاکرات در تهران باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اصل مذاکره در مورد صنعت دفاعی اشتباه است
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۵:۵۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
اینکه دشمنان ملت ایران ، در رأسشان آمریکا موضوع توان دفاعی و موشکی ما را اینقدر مطرح می کنند دلیلی ندارد جز اینکه اهداف شیطانی در سر دارند وگرنه خوب می دانند که ایران اسلامی امنیت هیچ کشوری را تهدید نکرده و نخواهد کرد ولذا باید بدانند که نیروهای دفاعی ملت ایران با درک صحیح از شرایط و تیزبینی و هوشمندی دقیق فرصت عرض اندام به دشمنان خود را نخواهد داد و یک لحظه از تقویت توان دفاعی کشور غفلت نخواهند کرد و ما مردم ایران نیز از دلاورمردان ارتش و سپاه همین خواسته و انتظار را داریم و تا پای جان هم پشتیبان این عزیزان خواهیم بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
موشک دست شمانیست دست شیربچه های سپاهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۹ بهمن ۱۳۹۷
چرا مذاکره کردن ؟؟
آخرین اخبار