رایزن بازرگانی ایران در عراق:

تولید لوازم چرمی از ظرفیت‌های اولویت دار بازار عراق است

بهزاد، گفت: تولید کفش و کاپشن چرمی از ظرفیت‌های اولویت دار بازار عراق برای فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی است.

تولید لوازم چرمی از ظرفیت‌های اولویت دار بازار عراق استبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، ناصر بهزاد رایزن بازرگانی ایران در عراق در حاشیه بازدید از کارخانه تولیدات چرمی عراق با اشاره به وجود بخشی از منابع اولیه تولید کفش در عراق گفت: انتقال دانش و بهره گیری از نیروی کار دو کشور جهت راه اندازی و به‌کارگیری ظرفیت خالی تولید در عراق در کنار ایجاد بهره‌وری در تولید فعلی با برند مشترک از راهکار‌های حضور پایدار شرکت‌های ایرانی فعال در بازار عراق است.

بهزاد تأکید کرد: با توجه به ارزان بودن قیمت پوست در عراق محصولات مختلف چرمی اعم از کفش، کلاه، کت و دیگر مصنوعات چرمی تحت نظارت وزارت صنایع عراق با حد اکثر ۳۰ درصد ظرفیت خطوط موجود تولید می‌شود و با توجه سیاست‌های آتی دولت عراق در حال حاضر تولید انواع کفش نظامی و کاپشن در اولویت قرار دارد.


بیشتر بخوانید: صادرات چرم ایرانی به کشور‌های ترکیه و ایتالیا/قیمت چرم ۴۰ درصد افزایش یافت 


وی افزود: وجود قسمت زیره کفش در عراق و تکمیل فرآیند تولید این محصول با سایر مواد اولیه انتقالی از سایر کشور‌ها به عراق سبب کاهش قابل توجه قیمت محصول نهایی و رقابتی شدن آن خواهد شد.

بهزاد درباره بازاریابی مصنوعات چرمی گفت: بازاریابی مشترک و صادرات مجدد از مهم‌ترین محور‌های بازاریابی این محصولات است فعالان اقتصادی این بخش می‌توانند برای آن برنامه‌ریزی کنند.

رایزن بازرگانی عراق در پایان اظهار کرد: طی توافقات اولیه صورت گرفته با رئیس اتحادیه چرم کشور‌های عربی در عراق امکان تولید و انتقال محصولات با کیفیت چرمی ایران به سایر بازار‌های هدف صادراتی فرصتی مهم برای فعال سازی زنجیره تامین و صادرات کفش و کاپشن و سایر مصنوعات چرم خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار