مسابقات کشوری تیروکمان سنتی در خلخال برگزار می‌شود

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال از برگزاری مسابقات ملی تیر و کمان سنتی جام آرش به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدرضا شایقی، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال در جلسه ستاد برگزاری جشنواره‌های خلخال افزود: این مسابقات در راستای اجرای برنامه‌های طرح ملی زمستان بیدار پنجشنبه ۱۱ بهمن در ورزشگاه تختی خلخال برگزار خواهد شد.

وی گفت: علاوه بر برگزاری مسابقات تیر و کمان سنتی با رقابت ۴۰ نفر از ورزشکاران عضو تیم ملی تیر و کمان کشور با لباس‌های بومی محلی و سنتی از اقوام مختلف، برنامه‌های متنوعی دیگری برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلخال افزود: به احترام و حفظ حرمت ایام فاطمیه اجرای موسیقی از این جشنواره حذف و برگزاری مسابقات زیباترین لباس‌های سنتی در بین شرکت کنندگان، مسابقه ساخت آدم برفی، اجرای مسابقه عکاسی با موضوع جاذبه‌های گردشگری زمستانی منطقه و زمستان بیدار و اجرای برنامه‌های ورزشی بومی - محلی از جمله برنامه‌های پیش بینی شده می‌باشد.

شایقی گفت: امسال اجرای ۱۰ جشنواره برای زمستان پیش بینی شده که این جشنواره چهارمین جشنواره پس از جشنواره‌های شب یلدا، زمستان بیدار منطقه طهرستان و آیین‌های بومی و محلی با حضور هنرمندانی از چهار استان کشور است.

وی اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی با محوریت شهرداری و میراث فرهنگی در اجرای این برنامه‌ها مشارکت دارند.

انتهای پیام/ع

معرفی جاذبه های گردشگری خلخال

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.