آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی در قم برگزار شد

اختتامیه پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان قم با قدردانی از برگزیدگان پایان یافت.

آئین تجلیل از برگزیدگان جشنواره علامه حلی در قم برگزار شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مراسم پایانی پنجمین جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان قم با قدردانی از برگزیدگان پایان یافت.

جشنواره علامه حلی که ویژه طلاب پژوهشگر جوان خواهر و برادر است در رشته‌هایی نظیر تفسیر، علوم قرآن، کلام، اخلاق و تربیت، منطق و فلسفه، اصول فقه، علوم حدیث رجال و تراجم، ادبیات فارسی و عربی و علوم انسانی مرتبط با حوزه‌ی دین و با هدف تقویت روحیه‌ی پژوهش در بین طلاب، زمینه سازی شناسایی نخبگان و حمایت از آنان، تقویت نگارش آثار علمی در سه قالب مقاله، کتاب و پایان نامه برگزار می‌شود.

مهمترین ویژگی این دوره کاهش سن شرکت کنندگان از چهل سال به سی و یک سال و ویژگی دوم حذف پذیرش پایان نامه‌های سطح چهار در این دوره از جشنواره اعلام شده است.

دبیر جشنواره با بیان اینکه حوزه‌ علمیه قم با همکاری معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه و مدیریت حوزه‌ی علمیه خواهران برگزار شدگفت: طلاب قم یک هزار و هشتصد و هشتاد و یک اثر به دبیر خانه ارسال کردند که از این تعداد یک هزار و چهارصد و هشتاد و شش اثر در قالب مقاله، شانزده اثر در قالب کتاب، صد و یک اثر تحقیق پایانی و دویست و سی و سه اثر پایان نامه سطح سه بوده است.

حجت الاسلام هاشمی آثار برگزیده را هشتاد و پنج اثر عنوان اعلام کرد و افزود: از این تعداد پنجاه و سه نفر رتبه‌ی اول تا سوم را کسب کردند و سی و یک اثر نیز شایسته‌ی تقدیر شناخته شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی عضو شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه کشور نیز در این مراسم تحقیق و پژوهش را از ارکان اصلی حوزه‌ی علمیه دانست و افزود: شورای عالی مدیران حوزه را در سه زمینه گسترش فرهنگ پژوهش، تقویت زیرساخت‌های پژوهش و تربیت نیروی انسانی برای پژوهش مکلف کرده است.

وی گفت: حداقل قدردانی از محققان انتشار پژوهش و دستاورد آنهاست و این روحیه‌ی پژوهش در بین طلاب جوان را تقویت خواهد کرد.

انتهای پیام/ش

جشنواره علامه حلی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار