حیاتی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گرایش مردم به چرم مصنوعی بیش از چرم طبیعی است

یک مقام مسئول گفت: در شرایط فعلی بیشتر مردم به خرید چرم مصنوعی روی می‌آورند که علت این امر گرانی چرم طبیعی است.

گرایش مردم به چرم مصنوعی بیش از چرم طبیعی استسعید حیاتی رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی در گفت وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره آخرین وضع بازار چرم طبیعی و مصنوعی اظهار کرد: درحال حاضر بیشتر مردم به خرید چرم مصنوعی روی می‌آورند که علت این امر را گرانی چرم طبیعی می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مواد اولیه در این صنف بیشتر از خارج کشور تهیه می‌شود تصریح کرد: این امر می‌تواند در افزایش قیمت محصولات این بخش تاثیرگذار باشد.


بیشتر بخوانید: صادرات چرم ایرانی به کشور‌های ترکیه و ایتالیا/قیمت چرم ۴۰ درصد افزایش یافت 


حیاتی با بیان اینکه این صنف در رکود بسر می‌برد یادآوری کرد: طی چندماه اخیر افزایش قیمت در واحد‌های چرمی به چشم می‌خورد و بعید به نظر می‌رسد که تا پایان سال افزایش قیمتی برای آن وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی در ادامه بیان کرد: این صنعت، از جمله صنایعی است که کمتر کشوری توانسته به آن ورود کند. بدین معنا که این صنعت به این دلیل که رابطه مستقیمی با صنعت دامداری دارد، در کشور‌های بخصوصی اجازه پیشرفت داشته است.

حیاتی با اشاره به اینکه کارشناسان و دست‌اندرکاران این صنعت معتقدند که در حال حاضر زنگ خطر برای این صنعت به صدا درآمده است افزود: کاهش تولید محصولات چرمی زمینه را برای صادرات ارزان‌قیمت پوست خام فراهم کرده است.

به گفته وی، صنعت چرم آمیخته‌ای از هنر و تکنولوژی است و در این میان تجربه جایگاهی ویژه در مدیریت صنعت چرم دارد.

انتهای پیام/

کاهش تولید محصولات چرمی زمینه را برای صادرات ارزان‌قیمت پوست خام فراهم کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار