شهریاری مطرح کرد؛

لزوم مشارکت مردم در حوزه سلامت/ دولت‌ها به تنهایی از پس هزینه درمان بر نمی‌آیند

دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور گفت: در همه جای دنیا دولت‌ها به تنهایی از پس هزینه درمان بر نمی‌آیند.

لزوم مشارکت مردم در حوزه سلامت/ دولت‌ها به تنهایی از پس هزینه درمان بر نمی‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور امروز در نشست خبری این مجمع که در ساختمان مرکزی آن برگزار شد، اظهار کرد: مجمع خیرین سلامت در حدود یک دهه در حوزه سلامت فعالیت‌هایی خوب انجام داده است.

وی ادامه داد: مشارکت مردمی در حوزه درمان بر اساس فانون است و در دنیا دولت‌ها از پس هزینه‌های درمان به تنهایی بر نمی‌آیند، به‌طوریکه حتی در امریکا موسسات خیریه در حوزه سلامت فعالیت دارند.

وی ادامه داد: سالیانه کاشت هزار حلزون به وسیله خیرین سلامت انجام شده و این افراد تجهیزات خوبی در مراکز بهداشت و خانه بهداشت را گذاشته و کمک‌های خوبی به بیماران نیازمند کرده‌اند.

راه‌اندازی ۵۸ مرکز درمانی، غربالگری و آزمایشگاه توسط خیرین

وی اضافه کرد: ۵۸ مرکز درمانی، غربالگری، آزمایشگاه به وسیله خیرین راه اندازی شده و در دهه فجر کلنگ زنی مراکز درمانی در حوزه مختلف از جمله دیالیز و آزمایشگاه‌ها به وسیله خیرین سلامت انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خیرین سلامت در ساخت بیمارستان حضرت رسول فیروز‌گر نمازی شیراز نیز کار‌هایی خوب انجام داده‌اند، به‌طوری که در تبریز یک بیمارستان ۵۵۰ تخت‌خوابی با تکنولژی روز دنیا ویژه اطفال و ۲۰۰ تخت خوابی ویژه بیماران سرطانی را می‌سازند.

شهریاری با اشاره به اینکه بیمارستان امید ویژه بیماران سرطانی و صعب‌العلاج در ارومیه به وسیله خیرین سلامت درحال ساخت است، افزود: مجمع خیرین سلامت ۲ هزار و ۸۰۰ خانه بهداشت را راه اندازی کرده و ما در مجلس جهت کمک به کاشت حلزون بودجه در نظر گرفته ایم.

وی اضافه کرد: در سراسر کشور مراکزی جهت کاشت حلزون راه اندازی شده است و در شهر‌های شیراز اهواز آذربایجان تا ۶ ماه آینده مراکز کاشت حلزون دیگری انجام می‌شود.

از نظر علم، پزشک متخصص تهران با شهرستان  هیچ فرقی ندارد

شهریاری ادامه داد: من به مردم این اطمینان را می‌دهم که پزشک متخصص در تهران یا شهرستان سراسر کشور از نظر علم هیچ فرقی با یکدیگر ندارند و برای درمان بهتر است به استان خود بجای مراجعه به تهران رجوع کنند.

وی گفت:جهت انجام کار‌ها در سال ۹۸ جلسات متعددی برگزار شده است تا اقدامات انجام نشده تا در سال آینده انجام شود.

وی با بیان اینکه با سرمایه گذاری انجام شده بیمارستان شریعتی افتتاح می‌شود ادامه داد: مجمع خیرین سلامت با وزارت بهداشت هماهنگ است و کار‌ها به خوبی و طبق نقشه در حال انجام است.

شهریاری یادآوری کرد: بیمارستان خوانساری در استان مرکزی با حضور مجمع خیرین سلامت در آینده افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.