در ویژه برنامه فصل رویش؛

هنرمندان تجسمی و انقلابی تقدیر شدند

مراسم تقدیر از سه چهره تجسمی و انقلابی کشور در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه‌ای دیگر از ویژه برنامه فصل رویش که به تقدیر از نخبگان انقلاب می‌پردازد، امروز با گرامیداشت سیدمسعود شجاعی طباطبایی، عباس گودرزی و علی حیاتی در فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این مراسم در سخنانی اظهار کرد: امید داریم در ایام باشکوه فجر که با ایام فاطمیه مقارن شده است، انقلاب اسلامی، مردم و خانواده‌های ایرانی از ارزش‌های وجودی این بانوی والامقام بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه جشن ۴۰ سالگی انقلاب را باید باشکوه‌تر از سال‌های گذشته و آینده برگزار کنیم، افزود: دشمنان گفتند که انقلاب ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید، در فضای مجازی به صورت گسترده به این ادعای خام دامن زدند و تمام ظرفیت‌های خود را برای تحقق این ادعا به کار گرفتند، اما به لطف خدا، شهدا و همت مردم همه نقشه‌های آنها نقش برآب شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به نورافشانی که هرساله سازمان فرهنگی هنری در شب ۲۲ بهمن در ۲۲ منطقه تهران انجام می‌دهد، ادامه داد: در جلسه‌ای که صبح امروز با سازمان زیباسازی شهرداری تهران داشتیم من پیشنهاد دادم که امسال به جای ۲۲ منطقه، در ۴۰ مرکز شهر نورافشانی داشته باشیم.

وی در ادامه درباره جایگاه علم و هنر در سال‌های قبل از انقلاب گفت: در آن سال‌ها نخبگان را به جرم آگاهی و اختراع‌ها به زندان می‌بردند، در حوزه تجسمی آثار پوچ تولید می‌شد، حوزه شعر و ادبیات هم آلوده به یاس، نا امیدی و مباحث مبتذل بود.

اوحدی افزود: امروز از کسانی تقدیر می‌کنیم که حاصل تحولات هنر بعد از انقلاب هستند، به گفته سید مسعود شجاعی تعداد کل کاریکاتوریست‌ها در سال‌های طاغوت از ۲۰ نفر تجاوز نکرده بود، اما امروزه بعد از ۴ دهه تلاش، بیش از ۱۰۰۰۰ کاریکاتوریست در کشور داریم که این سیرصعودی در سایر حوزه‌ها نیز مشهود است.

در ادامه با حضور خانواده معظم شهدا و مسئولان از سید مسعود شجاعی طباطبایی، عباس گودرزی و علی حیاتی به عنوان چهره‌های هنر انقلاب تجلیل شد.

سید مسعود شجاعی طباطبایی که در سال ۹۶ به عنوان چهره سال انقلاب انتخاب شد، تندیس و جایزه فصل رویش خود را به خانواده شهید سیاح طاهری تقدیم کرد.

علی حیاتی هم گفت: چهره شهیدانی که خانواده آن‌ها در مراسم حضور داشتند را طراحی و به آن‌ها تقدیم خواهد کرد.

گفتنی است در این مراسم، نمایشگاه آثار این هنرمندان در گالری خاوران افتتاح شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار