وزیر کار،تعاون و رفاه اجتماعی؛

اختصاص ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال پایدار روستایی

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از اختصاص ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح اشتغال پایدار روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،محمد شریعتمداری وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی صبح پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی با بیان اینکه این تعداد تاپایان سال افزایش می‌یابد افزود: مرحله دوم اعطای تسهیلات در قالب طرح اشتغال پایدار روستایی به میزان ۱۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار امسال برای اشتغال روستایی اختصاص یافته که نیمی از این مبلغ تخصیص داده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با اشاره به ممنوعیت صدور برخی کالا‌ها از مرز‌ها عنوان کرد: در این راستا صدور یک هزار و ۳۰۰ قلم کالا از مرز‌ها ممنوع است که در این زمینه کمیسیونی برای اجرای این طرح با توجه به معیشت مرزنشینان تشکیل شده تا فهرست کالا‌های مجاز از طریق مرز‌ها مشخص شود.

شریعتمداری همچنین با اشاره به آغاز دهه چهارم انقلاب اسلامی و در پیش بودن ۲۲ بهمن ماه اظهارداشت: با وجود کاستی ها، انقلاب اسلامی موجب پیشرفت کشور در ۴۰ سال گذشته شده و پیشرفت اقتصادی طبق ضریب‌های مختلف بین المللی مشهود است.

وی گفت: امروز در سایه برکات بیشمار انقلاب اسلامی شاهد اقتدار ایران اسلامی در منطقه هستیم و با وجود همه توطئه‌ها دشمنان تاکنون نتوانسته اند خدشه‌ای به اقتدار ایران اسلامی وارد کنند.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه اشتعال آذربایجان غربی اشتغال را عامل اصلی رشد اقتصادی کشور بیان کرد.

محمد شریعتمداری گفت ؛ صیانت از اشتغال موجود و ایجاد اشتغال جدید به ویژه در مناطق روستایی از مهمترین اهداف دولت است که تلاش می شود منجر به رشد اقتصادی مطلوب شود.

وی با بیان اینکه اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مردم سالاری است تصریح کرد؛ توجه به مردم و ایجاد زندگی مطلوب وظیفه دولتمردان است و نباید در این راه کوتاهی شود.

وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی در ادامه از اجرای طرح یکسان سازی حقوق بازنشستگان خبردادو گفت؛ با تصویب مجلس شورای اسلامی این طرح تا پایان سال با ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار اجرایی می شود.

وزیر تعاون، کار و امور اجتماعی امروز به منظور بهره برداری از تعدادی طرح‌های اشتغالزایی به استان سفر کرده است.

انتهای پیام/م

سفر وزیر کار به ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.