افتتاح فاز اول پایانه مرز رازی شهرستان خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی

فاز اول پایانه مرزی رازی شهرستان خوی با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

افتتاح فاز اول  پایانه مرز رازی شهرستان خوی با حضور وزیر راه و شهرسازیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، امروز در درهشتمین روز از دهه مبارکه فجر، فاز اول پایانه مرز رازی خوی افتتاح و فاز دوم آن  با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی شد.

 عبدالهاشم حسن‌نیا معاون وزیر و رئیس  سازمان  راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در آیین افتتاح فاز اول مرزی رازی  خوی  با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های جغرافیایی ، عمومی و ویژگی های استراتژیک استان آذربایجان غربی و شهرستان خوی گفت:استان آذربایجان غربی همجوار بودن  با سه کشور عراق ، ترکیه و آذربایجان دارای پتانسیل های خاص برای غرب کشور می باشد ومرز رازی خوی نیز نزدیکترین جاده، مرزی ایران  برای واردات و صادرات کالا ها  با کشورهای  اروپایی است.

حسن نیا درادامه بابیان اینکه ، جاده خوی رازی  باید تاپایان دولت تدبیر و امید بهسازی شود افزود : این جاده فعلا مسیر تردد مسافران است سعی ما این است که  در آینده نزدیک این جاده را به مسیر ترانزیت کالا تبدیل کنیم .

نماینده مردم شهرستان خوی و چایپاره درمجلس شورای اسلامی در این مراسم نیز بعد از عرض تسلیت ایام فاطمیه و تبریک چهلمین سال پیروز انقلاب اسلامی گفت:باتوجه به اینکه منطقه مرز رازی خوی قطور،یک منطقه استراتژیک اقتصادی می باشد و هموطنان ما ازاین مرز به کشور ترکیه سفر می کنند ما باید خدمات بهتری در اختیار مردم قرار دهیم وبرای رسیدن به این اهداف هرچه سریعتر کارهای عملیاتی فاز دوم شروع  شود  در سال ۹۸ شاهد  بهره برداری  این پروژه باشیم.

کبیری بابیان احداث  قطعه دوم این پروژه در سال آینده ادامه داد :با بهره برداری از این این پروژه در سال آینده می توانیم بزرگترین بندر خشکی قطب اقتصادی منطقه را در خوی احداث نماییم.

وی همچنین افزود:امروز قطعه یک فاز دو  بااعتبار ۲۲ میلیارد تومان کلنگ شد.

 

انتهای پیام/س

سفر وزیر راه به ارومیه

 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.