جزئیات برگزاری شانزدهمین جشن تصویر سال تشریح شد/ نمایش «قصر شیرین» میرکریمی در افتتاحیه

نشست خبری شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر امروز صبح در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

آغاز نشست خبری شانزدهمین جشن تصویر سالبه گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، امروز صبح در تالار امیرخانی خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

در این نشست سیف الله صمدیان دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر، با اشاره به اینکه این جشن یک جوشش و جنبش قابل لمس را در بین هنرمندان این حوزه به وجود آورده است، بیان کرد: ما در سال‌های گذشته ثابت کردیم که این جشنواره بدون مصلحت گرایی و سیاست کاری‌های معمول در جشنواره‌های هنری دیگر، توانسته‌ اعتماد همه هنرمندان را جلب کند و شور مثال زدنی را به وجود بیاورد.

صمدیان ادامه داد: امسال فیلم‌های یک دقیقه‌ای تولید کرده ایم که مروری بر آثار ۱۰ سال گذشته خواهد بود و به پاس گرامیداشت این جشن ، ۹ جایزه ویژه به منتخبین ۱۰ سال گذشته اهدا خواهد شد. همزمان با برگزاری این دوره مروری بر آثار برگزیده سال‌های گذشته هم خواهیم داشت. سالن ناصری میزبان این بخش خواهد بود و در کنار آن سالن شهباز هم در اختیار ما قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه امسال حداقل آثار سه جشنواره فیلم در سال گذشته را مرور خواهیم کرد، عنوان کرد: در سال‌های گذشته شلوغ‌ترین روز‌های جشنواره در زمان نمایش این فیلم‌ها بود و امسال هم آثار منتخب جشنواره حقیقت و جشن خانه سینما به نمایش در خواهند آمد. هر روز پنج سانس مختلف در دو سالن شهباز و ناصری نمایش فیلم خواهیم داشت و هیچگونه بلیت فروشی هم انجام نخواهد شد.

دبیر شانزدهمین جشن تصویر سال اضافه کرد: امسال علاوه بر تصاویر چاپی که روی دیوار خواهد رفت، در نمایشگر‌های خانه هنرمندان بخش دیگری از آثار به صورت مالتی مدیا پخش خواهد شد. این تصاویر به همراه افکت‌های بصری و موسیقی خواهند بود که جلوه خاصی به جشنواره خواهد بخشید. این عکس‌ها علاوه بر تمام عکس‌هایی خواهد بود که به صورت همیشگی به صورت تابلو نمایش داده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به موفقیت‌های نرگس آبیار در جشنواره فیلم فجر و برگزیده شدن وی در بخش‌های مختلف این جشنواره، تصریح کرد: ستاره سرداری هنرمند برگزیده دوره‌های مختلف جشنواره یک پروژه کاری را تحت عنوان زندگی با نرگس آبیار آماده کرده  و به عکاسی از زندگی روزمره و هنری نرگس آبیار پرداخته است. این پروژه در قالب یک اثر مولتی مدیا در جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

صمدیان درباره تعداد آثار منتخب برای چاپ پوستر هم اظهار کرد: امسال ۹۰۰ اثر چاپی خواهیم داشت که به روی تابلو به نمایش در خواهند آمد. با توجه به گرانی چهار برابری هزینه این کار، تلاش کردیم منابع آن را فراهم کنیم. این جشنواره از هیچگونه بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و تنها با سرمایه اسپانسر‌ها اداره می‌شود.

وی همچنین درباره داوران این جشنواره گفت: در هر بخش سه داور به شرح ذیل خواهیم داشت:

بخش فیلم: رخشان بنی اعتماد، حسن فتحی، پیمان شادمانفر
بخش هیات انتخاب: پیروز کلانتری، ساعد نیکزاد، مهناز افسری
بخش گرافیک: مجید بلوچ، ابراهیم حقیقی، کوروش پارسا نژاد
بخش کاریکاتور: کامبیز درم بخش، جمال رحمتی، بزرگمهر حسین پور
بخش عکس: رعنا جوادی، رضا معطریان، مهدی وثوق نیا

دبیر جشنواره تصویر سال همچنین درباره مراسم افتتاحیه این جشن اظهار کرد: با درخواستی که از رضا میرکریمی داشتم فیلم قصر شیرین در افتتاحیه به نمایش در خواهد آمد. همچنین فیلم‌های ماندگار سینمای ایران به طور ویژه مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. ما امسال بخش زیر ۲۵ ساله‌ها را باز هم در جشنواره خواهیم داشت و در افتتاحیه نیز از آن‌ها تقدیر خواهد شد.

صمدیان در پایان عنوان کرد: جشنواره تصویر سال تلاش کرده تا بهترین زمینه را برای انگیزه سازی میان جوانان و هنرمندان ایران فراهم کند و امیدوارم امسال هم با همکاری همه بتوانیم یک رویداد قابل قبول فرهنگی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/

در نشست خبری شانزدهمین جشن تصویر سال چه گذشت؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار