سرتیپ نامی:

عصبانیت دشمن ناشی از موفقیت ما در منطقه است

جانشین مرکز مطالعات راهبردی ارتش گفت: استکبار جهانی برای شکست محور مقاومت هر چه داشت پای کار آورد، اما مقاومت جمهوری اسلامی باعث موفقیت‌های زیادی در محور مقاومت شد.

عصبانیت دشمن ناشی از موفقت ما در منطقه استبه گزارش خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر سرتیپ محمدحسن نامی معاون پیشین وزیر دفاع و وزیر اسبق ارتباطات و فناوری اطلاعات صبح امروز در همایش تخصصی بررسی تحولات ژئوپلیتیکی مرز‌های جمهوری اسلامی که در محل مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با ١۵ کشور همسایه است که ما با هشت کشور مرز آبی و با هفت کشور مرز خاکی داریم. ما با این آمار پس از روسیه و چین سومین کشور جهان هستیم البته این مسئله هم می‌تواند تهدید و هم می‌تواند فرصت باشد.

وی افزود: کشورمان به دلیل ایستادگی در برابر صهیونیسم بین الملل دائما مشکلاتی را برای ما به وجود می‌آورند که مرز‌ها می‌توانند یکی از نقاط ظهور و بروز این مشکلات باشند.

نامی با اشاره به ایستادگی و مقاومت جمهوری اسلامی در مرزها، اظهار کرد: اگر ایستادگی و مقاومت نیرو‌های ما در مرز‌ها نبود، امروز شاید مشکلات فراوانی داشتیم.

وی ادامه داد: اگر کیلومتر‌ها جلوتر نمی‌رفتیم و دفاع نمی‌کردیم. شاید امروز شهر‌های ما وضعیتی بهتر از حلب و موصل نداشت و معلوم نبود سر ما امروز در سبد کدام داعشی بود. تمام این اتفاقات را برای ما برنامه ریزی کرده بودند و عصبانیت امروز استکبار از دست ما موفقیت در محور مقاومت است.

معاون پیشین وزیر دفاع عنوان کرد: ما باید از تدابیر مقام معظم رهبری یاد کنیم که اگر این تدابیر نبود امروز نه تنها کشورمان مشکلات فراوانی داشت بلکه جهان اسلام هم درگیر این مشکلات بود.

وی درباره شرایط ٩ سال قبل سوریه تصریح کرد: هنگامی که مسئولان حدود ٩ سال قبل به حضور مقام معظم رهبری رسیدند و به ایشان گفتند که سوریه در حال از دست رفتن است و از دمشق تنها پایگاه بشار اسد باقی مانده است، مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان گفتند با استفاده از تجارب دفاع مقدس و توکل بر خدا مقاومت کنید و حتما موفق خواهید شد.

نامی اذعان کرد: استکبار جهانی برای شکست محور مقاومت هر چه داشت پای کار آورد، اما ایستادگی و مقاومت رزمندگان جمهوری اسلامی باعث شد موفقیت‌های زیادی را در محور مقاومت به دست آوریم.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، دفاع مقدس ، مقاومت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار