خوابیدن خلبان هواپیما در حین پرواز +فیلم

کمک خلبان هواپیمای بویینگ ۷۴۷ تصاویری را از خوابیدن خلبان هواپیما در حین پرواز منتشر کرده است.

وقتی خلبان هواپیما در حین پرواز می‌خوابد +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تصاویری جالب از کابین خلبان در هواپیمای مسافربری بویینگ ۷۴۷، خلبان تایوانی را در حال چرت زدن در حین پرواز نشان می‌دهد.

این ویدئو از داخل کابین خلبان به وسیله کمک خلبان فیلم‌برداری شده است. ونگ جیاقی خلبان هواپیمای بویینگ ۷۴۷، خلبانی است که در ویدئو دیده می‌شود. ونگ جیاقی با بیش از ۲۰ سال سابقه پرواز در سیستم حمل‌‎ونقل هوایی چین، یکی از خلبانان با سابقه این کشور محسوب می‌شود. انتشار این ویدئو، تنها چند روز پس از اعتصاب گسترده خلبانان فعال در چین که به ساعات کار طولانی و خستگی مفرط در اثر کار زیاد اعتراض داشتند، موجب به وجود آمدن موج تازه‌ای از جنجال‌های خدمه پرواز در چین شده است.

هنوز مشخص نیست زمان و تاریخ فیلم منتشر شده از خلبان هواپیمای بویینگ ۷۴۷ دقیقاً متعلق به چه زمانی است ولی کمک خلبان این پرواز مدعی است این فیلم را چند روز پیش از شروع اعتصابات ضبط کرده است. خلبان ونگ در میان همکارانش یکی از محبوب‌ترین خلبانان در چین است و در سال‌های طولانی فعالیتش بار‌ها به نقاط مختلف جهان پرواز کرده است. او در این میان بیشترین پرواز را به شهر‌های توکیو، اوکیناوا، سئول و هنگ‌کنگ داشته است.

البته سابقه خوب و تجربه بالای خلبان ونگ نتوانست او را از دریافت اخطار و جریمه نجات دهد و مقامات چینی پس از مشاهده این ویدئو فوراً او را توبیخ کردند. کمک خلبان نیز در این اتفاق محکوم شد و مدیران هواپیمایی چین علت این محکومیت را عدم توجه به خلبان و جلوگیری از اقدام او برای خوابیدن، عنوان کردند.

تعداد بسیار زیادی از کاربران فضای مجازی و خلبانان فعال در سیستم حمل‌ونقل هوایی کشور چین پس از تماشا این ویدئو گفتند: «گرچه خلبان و کمک خلبان هر دو کار اشتباهی مرتکب شدند ولی مدیران چینی باید هرچه زودتر فکری برای کم کردن ساعات کاری خلبانان و دیگر خدمه پرواز کنند تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.»

مقامات چینی با رد ادعا‌های مطرح شده در خصوص ساعات کاری خلبانان، گفتند: «خلبان ونگ در صورت احساس خستگی شدید باید این موضوع را به کمک خلبان اطلاع می‌داد و پس از آن با رعایت استاندار‌های کامل ایمنی برای استراحتی کوتاه می‌رفت ولی او نه تنها موضوع را با همکار خود مطرح نکرده است بلکه با به خطر انداختن ایمنی پرواز بر روی صندلی خود خوابید.

در ادامه ویدئو ضبط شده از داخل کابین خلبان را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: فرود مرگبار بمب‌ افکن روسی +فیلم


انتهای پیام/

اقدام عجیب خلبان هواپیمای مسافربری در حین پرواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
گذاشته رو خلبان اتوماتیک. هزاران کیلومتر هواپیماهای مسافر بری روی خلبان اتوماتیک مسیر طی میکنند.وقتی سرعت و سطح پرواز ثابت میشود اشکال پیش نمی آید.البته هواپیما باید معتبر باشد. بویینگ و ایر باس نه ساخت روس و اوکراین و چین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
رسم ماآدمهاست دنیا رو آب ببره ما رو خواب میبره
Iran (Islamic Republic of)
خودم
۰۰:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
باید محاکمه و سریع اخراج شود با جریمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
خوابیدن پشت فرمان اشکآل دارد نه هواپیما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
ديدگاه متداول : اعدام بايد گردد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
واقعا عجب کمک خلبان!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
همینی کی هست
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۱۷:۵۰ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
شاید زده روی دکمه هواپیمای خودکار !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
الآن بخندیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
نه،
بریم خلبان رو بیدار کنیم...
.
.
سلام
آخرین اخبار