خودروهای استرالیایی از این پس با پلاک‌های شکلک‌دار تردد می‌کنند

قانونی جدید در استرالیا به رانندگان اجازه می‌دهد پلاک خودروهای خود را با شکلک دلخواه انتخاب کنند.

خودردهای استرالیا از این پس با پلاک‌های شکلک‌دار تردد می‌کنندبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، رانندگان در کوئیزلند استرالیا از این پس می‌توانند شکلکت دلخواه خود را برای طراحی روی پلاک خودرو شخصی انتخاب کنند.

طبق قانونی جدید در ایالت کوئیزلند استرالیا پلاک‌های خودروهای این منطقه می‌توانند با طرحی از شکلک‌های مورد نظر راننده طراحی شوند. پلیس کوئیزلند اعلام کرده است افراد علاقمند به پلاک‌های شکلک‌دار می‌توانند از تاریخ ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ برای تعویض پلاک‌های خودروهای خود اقدام کنند.

پلاک‌های شکلک‌دار در استرالیا با نام PPQ شناخته می‌شود و رانندگان مجاز هستند هرگونه شکلکی را با رنگ‌های جذاب بر روی پلاک خود طراحی کنند. طرفداران تیم‌های ورزشی می‌توانند با انتخاب شکلکی خاص تیم مورد علاقه خود را حمایت کنند. از شکلک خنده گرفته تا شکلک گریه و شکلک دارای عینک آفتابی، روی پلاک‌ها نقش می‌بندند. هزینه خرید امتیاز PPQ و استفاده از آن در کوئیزلند ۳۴۰ دلار است.

شاید در نظر اول این مبلغ بسیار زیاد به نظر برسد ولی مطمئناً کسانی که به داشتن پلاکی خاص علاقه دارند، از آن استقبال می‌کنند. پلیس کوئیزلند هدف از این قیمت‌گذاری را عدم گرایش همگانی نسبت به آن اعلام کرده است. منتقدان این پلاک‌ها با واکنش شدید نسبت به آن گفتند: «پلاک‌های شکلک‌دار می‌تواند موجب حواس‌پرتی رانندگان سایر خودرو‌ها شود و حادثه آفرین باشد.»

خودردهای استرالیا از این پس با پلاک‌های شکلک‌دار تردد می‌کنند

حتی برخی از مقامات دولتی استرالیا نیز با انتقاد از این پلاک‌ها خواستار لغو شماره‌گذاری خودروها با این پلاک‌ها شدند و گفتند: «مثل اینکه مسئولان شهری کوئیزلند با مشکل مالی مواجه هستند و با توسل به چنین روش‌هایی به دنبال کم کردن مشکلات اقتصادی خود می‌روند. مشکل دیگری که در زمان اضافه شدن ایموجی به پلاک‌ها به وجود می‌آید چگونگی نوشتن و یا کشیدن این شکلک‌ها روی قبض جریمه است.»

مسئولان شهری کویئزلند با در نظر گرفتن تمامی انتقادات گفتند: «علت این اقدام در شهر کوئیزلند افزایش روحیه و شادی در سراسر شهر است و مطمئناً همه مسائل جانبی در نظر گرفته شده است.»


بیشتر بخوانید: خوابیدن خلبان هواپیما در حین پرواز +فیلم


انتهای پیام/

پلاک‌های خودروهای استرالیایی شکلک‌دار می‌شود

برچسب ها: خواندنی ، بهترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار