دسترنج کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی به یغما می‌رود

رئیس اتحادیه میوه و تربار مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: واسطه‌ها دسترنج کشاورزان و باغداران این استان را به دلیل نبود میدان میوه و تره بار به یغما می‌برند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، جاسم اسفندیاری رئیس اتحادیه میوه و تربار مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به تنوع آب و هوایی استان بسیاری از میوه‌ها و صیفی‌جات در استان تولید می‌شود، ولی به دلیل نبود میدان میوه و تره بار، واسطه‌ها دست رنج کشاورزان را به یغما می‌برند.

وی عنوان کرد: دلالان میوه و صیفی جات استان را با قیمت بسیار پایین خریداری می‌کنند و و با قیمت مطلوبی در بازار استان و استان‌های همجوار عرضه می‌کنند.

اسفندیاری ابراز کرد: شهرستان‌های بویراحمد و دنا قطب تولید سیب و انگور، و شهرستان باشت و گچساران تولید خوبی در زمینه مرکبات و صیفی‌جات دارند که برای عرضه مناسب به طور حتم نیاز به میدان میوه و تربار وجود دارد.

رئیس اتحادیه میوه و تربار مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: نبود میدان میوه و تربار زمینه را برای جولان دادن واسطه‌ها فراهم کرده و دلالان سبب دامن زدن به گرانی میوه تا ۳۰۰ درصد بیش از نرخ واقعی شده‌اند.

اسفندیاری با بیان اینکه راه اندازی میدان میوه و تره‌بار سبب ایجاد شغل برای ۵۰۰ نفر به طور مستقیم می‌شود، افزود: وانت‌های میوه فروش علاوه بر ایجاد ترافیک، سانحه و آشفتگی در معابر یکی از دلایل عدم راه اندازی میدان میوه و تر‌ه بار هستند.

انتهای پیام/غ

نبود میدان میوه وتره بار در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
زحمت رو کشاورز میکشه، بیشتر سود برا دلاله...ما نیازمند میدون میوه و تربار هستیم