تجلیل از نونهالان زورخانه‌ای استان مرکزی

در مراسمی در اراک از نونهالان زورخانه‌ای استان مرکزی تجلیل شد.

تجلیل از نونهالان زورخانه‌ای استان مرکزیبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم تجلیل از ورزشکاران نونهال زورخانه‌ای استان مرگزی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)  در اراک  برگزار شد.

 همتی رئیس هیئت پهلوانی و ورزش‌های زورخانه‌ای استان مرکزی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: ورزشکاران نونهال استان مرکزی در رقابت‌های المپیاد سراسری حاضر شدند و توانستند عناوین ارزشمندی را بدست آورند و در مجموع ۵ مدال طلا نقره و برنز برای استان به ارمغان آوردند.

همتی افزود: توجه به رده سنی پایه یکی از اهداف این هیئت است که موجب می‌شود قهرمانان ارزنده‌ای از دل این ورزشکاران نونهال بدست آید.

ورزش زورخانه‌ای، باستانی یا پهلوانی ورزش کهن ایرانیان همراه با نیایش مذهبی و ذکر حضرت علی (ع) است که به همراه کشتی پهلوانی در زورخانه برگزار می‌شود.

به کوشش فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای ایران و با همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع آیین‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تاریخ ۲۵ آبان ۱۳۸۹ در فهرست میراث معنوی یونسکو به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام /ج

ورزشکاران نونهال زورخانه‌ای استان مرکزی مورد تجلیل قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.