خیّر بوکانی ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه را برعهده گرفت

مدیر آموزش و پرورش بوکان گفت: خیّر بوکانی، ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه در روستای کهریزه محمودآباد را برعهده گرفت.

سلیمان مام عزیزی مدیر آموزش و پرورش بوکان در گفت وگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،گفت: روز گذشته (چهارشنبه)، جعفر کریم زاده خیّر با همت که ساکن روستای کهریزه محمود آباد می‌باشد، با حضور در مدیریت آموزش و پرورش بوکان، هزینه ساخت یک مدرسه ۱۲ کلاسه را در مدت ۱۰ ماه در این روستا برعهده گرفت.

وی افزود: با رشد سریع جمعیت در کهریزه محمود آباد، این روستا با کمبود شدید فضای آموزشی روبرو می‌باشد که با ساخت این فضای آموزشی در زمان حال، بخشی از مشکلات فضای آموزشی این روستا حل می‌شود.

مام عزیزی تاکید کرد: ضمن قدردانی از این خیّر ، از مدیر مدرسه پژوهش، انجمن مدرسه و اعضای محترم شورای اسلامی روستای کهریزه محمود آباد تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مدیر آموزش و پرورش بوکان با بیان اینکه سرانه فضای آموزشی در کشور ۹ متر مربع و در آذربایجان غربی ۶ متر مربع برای هر دانش آموز است، یادآور شد: هم اکنون سرانه فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در این شهرستان ۳.۵ متر مربع است که از این نظر در میانه رتبه بندی استانی قرار داریم.

وی با بیان اینکه نقش خیرین مدرسه ساز در ساخت واحد‌های آموزشی، بسیار پر رنگ و ستودنی است، افزود: برای رسیدن به استاندارد‌های کشوری و استانی باید سرانه فضای آموزشی را افزایش داد که این مهم تنها با ساخت مدارس جدید در این شهرستان محقق خواهد شد.

مام عزیزی با یادآوری اینکه در سال جاری حدود ٨۰ کلاس درس در بوکان ساخته شده و تحویل آموزش و پرورش شده است، اذعان داشت: مدارسی که ساخته می‌شود باید به گونه‌ای احداث شوند که دانش آموزان در آن ضمن احساس لذت، امنیت نیز داشته باشند.

مدیر آموزش و پرورش بوکان در پایان با تاکید بر اینکه برای افزایش سرانه فضا‌های آموزشی در بوکان یک سوم اعتبارات این شهرستان برای ساخت فضا‌های آموزشی اختصاص یافته است، اذعان داشت: امید می‌رود سال آینده سرانه فضای آموزشی در بوکان به چهار متر مربع برای هر دانش آموز برسد.

۴۳ هزار دانش آموز در مقاطع تحصیلی مختلف، در مدارس شهرستان بوکان مشغول به تحصیل هستند.
 
انتهای پیام/م
 
 

کمک خیر بوکانی به ساخت مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.