تشکیل کمیته ملی توسعه پایدار وضع زیست محیطی عسلویه را بهبود می‌بخشد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تشکیل کمیته ملی توسعه پایدار می‌تواند وضع زیست محیطی و بهداشتی عسلویه را بهبود بخشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس جمهور در سفر ۲۶ اسفند خود به استان بوشهر از مسئولان مرتبط خواست آسیب‌های زیست محیطی این استان را با توجه به فعالیت صنایع نفت و گاز، بررسی و برطرف کنند.

یک روز پس از این سفر، هیات وزیران در جلسه دوشنبه به ریاست دکتر روحانی، مصوب کرد کارگروهی متشکل از وزرای نفت، کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه و شهرسازی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و استاندار بوشهر به منظور حل مشکل آلودگی هوا در برخی مناطق استان بوشهر تشکیل و نتایج بررسی‌ها در این کارگروه به هیات وزیران ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تشکیل این کمیته را برای کاهش آلاینده‌های زیست محیطی عسلویه موثر می‌داند و می‌گوید: کمیته توسعه پایدار با عضویت سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مرتبط تشکیل می‌شود تا وضع زیست محیطی و بهداشتی عسلویه بهبود یابد.

به گفته فرهاد قلی نژاد، تشکیل این کمیته از پیشنهاد‌های سازمان حفاظت محیط زیست بوده که با هدف گذاری مشخص و ایجاد بستر و ساختار مناسب برای تحقق توسعه پایدار در جنوب استان بوشهر به‌ویژه کاهش آلاینده‌های محیط زیستی در شهرستان‌های عسلویه و کنگان و دیر پیشنهاد شده است.

وی امیدوار است شکل گیری کمیته یادشده بتواند مفهوم نوین توسعه پایدار یعنی توسعه صنعتی همراه با حفاظت محیط زیست را محقق کند و در کاهش آلاینده‌های محیط زیستی مفید باشد.

انتهای پیام/ک

کمیته ملی توسعه پایدار وضع زیست محیطی عسلویه مصوب شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.