هزینه کلی تولید یک دستگاه گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ خرج دارد؟

به تازگی وب‌سایت TechInsights گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد سامسونگ چقدر برای تولید یک نسخه از پرچمدار خود هزینه صرف می‌کند.

هزینه کلی تولید یک دستگاه گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ خرج دارد؟به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از گذشت ۱۰ سال از تولید سری پرچمدار گلکسی S توسط سامسونگ، این شرکت چندی پیش در رویدادی از دهمین مدل از این سری تحت عنوان گلکسی S10 رونمایی کرد. گلکسی S10 سامسونگ ویژگی‌های زیادی دارد و البته خرید آن نیز نزدیک به هزار دلار برای مشتریان خرج برمی‌دارد.

به طور خلاصه این مدل به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی داینامیک AMOLED، پردازنده Exynos 9820 یا اسنپدراگون ۸۵۵، دوربین سه گانه، ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. در این مدل اقسام مختلفی از فناوری‌های نوین مانند درگاه USB نوع C، حسگر اثر انگشت فراصوت زیر نمایشگر و شارژر سریع نیز موجود است. گلکسی S10 با همه این موارد برای نسخه حافظه اصلی ۱۲۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار قیمت دارد. یکی دیگر از نسخه‌های این مدل با حافظه یک ترابایتی با قیمت یک هزار و ۵۹۹ دلار به فروش می‌رسد. اما تا کنون به این فکر کرده‌اید که تولید یک دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ هزینه دارد؟

به تازگی وب‌سایت TechInsights قیمت اصلی قطعات مورد استفاده قرار گرفته شده در پرچمدار سامسونگ را منتشر کرده و در نهایت قیمت نهایی تولید آن را نیز بیان کرده است. این سایت تمام قطعات و برد‌های استفاده در این مدل را به صورت جدا مورد بررسی قرار داده و قیمت هرکدام را نیز محاسبه کرده است. باید گفت به طور کلی هزینه تولید یک مدل پایه گلکسی S10 برای سامسونگ به صورت حدودی ۴۲۰ دلار هزینه دارد، این مقدار ۴۰ دلار از قیمت پایه پرچمدار سال گذشته سامسونگ یعنی گلکسی S۹ با ۶۴ گیگابایت حافظه رم بیشتر است.

هزینه کلی تولید یک دستگاه گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ خرج دارد؟

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، مانند همیشه سامسونگ بیشترین هزینه را صرف نمایشگر پرچمدار خود کرده است، نمایشگر ۶.۱ اینچی به خصوص با حفره‌ای که برای دوربین سلفی دارد موجب می‌شود تا شرکت کره‌ای برای هر تولید پنل آن ۸۶.۵ دلار هزینه کند. بعد از نمایشگر، سامسونگ بیشترین هزینه را با ۷۰.۵ دلار صرف خرید یا تولید پردازنده، مودم و اپلیکیشن‌های گلکسی S10 کرده است. این مدل از فناوری 5G پشتیبانی نمی‌کند به همین جهت شاید در نسخه 5G به دلیل هزینه صرف شده برای خرید مودم 5G از کوالکام، احتمال دارد که قیمت این بخش از هزینه کلی نمایشگر بیشتر شود.

هزینه کلی تولید یک دستگاه گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ خرج دارد؟

دوربین سه‌گانه با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی، با ۵۶.۵ دلار قیمت در رتبه بعدی هزینه‌های این مدل قرار می‌گیرد. حافظه رم نیز ۵۰.۵ دلار قیمت دارد. هزینه پرداخت شده برای دیگر اجزای این مدل نیز به تفکیک در تصویر قابل مشاهده است. علاوه بر این ۴۲۰ دلار، هزینه‌های زیادی صرف تبلیغات، برگزاری نمایشگاه و رویداد‌های مختلف، ارسال مدل به کشور‌های گوناگون، حقوق کارمندان و سود نهایی این کشور می‌شود که موجب شده تا این مدل نزدیک به هزار دلار قیمت داشته باشد.

هزینه کلی تولید یک دستگاه گلکسی S10 چقدر برای سامسونگ خرج دارد؟


بیشتر بخوانید: نوت ۱۰ با یک پردازنده ۷ نانومتری عرضه خواهد شد


انتهای پیام/

میزان هزینه تولید یک گوشی گلکسی S10

برچسب ها: فناوری ، سامسونگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار