ارسال بیش از ۷۲ هزار اثر به هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در فارس

بیش از ۷۲ هزار و ۴۵۰ اثر به هشتمین دوره جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در استان فارس ارسال شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد علی قهرمانی معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره نوجوان سالم بستری مناسب برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان است.

وی افزود: با توجه به اینکه یکی از رویکرد‌های مهم در پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی، برنامه ریزی و اجرای فعالیت‌های ترویجی و فرهنگی است این جشنواره می‌تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود.

قهرمانی ادامه داد: جشنواره نوجوان سالم این ظرفیت را دارند که علاوه بر آگاه سازی عمومی و ارتقای دانش و شناخت افراد در مورد رفتار‌های پرخطر، موجب جلب مشارکت برای ترویج شیوه زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر و آسیب‌های اجتماعی شود.

وی اظهار داشت: این جشنواره دو بخش خلاقیت‌های دانش آموزی و ابتکارات مدرسه‌ای برگزار می‌شود که بخش خلاقیت‌های دانش آموزی آن شامل ایده پردازی، مقاله، نقاشی، روز نامه دیواری، عکس، فیلم کوتاه، نرم افزار چند رسانه‌ای، تئاتر، نمایش و انشاء است.

قهرمانی بیان کرد: دانش آموزان ابتدایی فقط در رشته نقاشی و انشاء آثار خود را ارسال کرده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس افزود: بخش ابتکارات مدرسه‌ای ویژه همکاران فرهنگی است که شامل الگو‌ها و فنون آموزش و تدریس پیشگیری در کلاس درس، محصولات و منابع کمک آموزشی و فرهنگی پیشگیری و پروژه‌های ابتکاری پیشگیری و اقدام پژوهی بوده است.

قهرمانی گفت: در این جشنواره، والدین دانش آموزان در بخش مقاله و ایده پردازی و کارکنان مدارس در بخش مقاله، ایده پردازی و ابتکارات مدرسه‌ای آثار خود را ارائه کردند.

وی گفت: هم اکنون آثار دانش آموزان در حال داوری است که از نفرات برگزیده در مراسم اختتامیه مرحله استانی به میزبانی شهر شیراز در اردیبهشت ماه تجلیل می شود.
انتهای پیام/م

ارسال آثار به جشنواره دانش آموزی نوجوان سالم در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار