وزیر پیشین نفت:

پارس جنوبی نماد توانمندی و غرور ایرانیان است

رستم قاسمی وزیر پیشین نفت در بازدید از فاز‌های تازه افتتاح شده ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی گفت: پارس جنوبی نماد توانمندی مهندسان کشور و غرور ایرانیان است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، وی افزود: به ثمر نشستن فاز‌های پارس جنوبی نشان داد نمود عینی کلام حضرت امام (ره) است که گفتند ما می‌توانیم.

عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: در روز‌هایی که تحریم‌ها علیه ایران شروع شد و غربی‌ها منتظر توقف طرح‌های پارس جنوبی بودند نه تنها این طرح‌ها توقف پیدا نکرد، بلکه به لطف خدا شاهد افتتاح بیشتر فاز‌های پارس جنوبی هستیم که این نشانگر توانمند‌های صنعت نفت ایران است.

قاسمی با قدردانی از فعالیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و همه تمام پیمانکاران بخش خصوصی در طرح توسعه پارس جنوبی، بیان کرد: ساخت قسمت دوم فاز‌های پارس جنوبی وقتی شروع شد که رئیس جمهور وقت امریکا اعلام کرد تحریم‌های فلج کننده‌ای علیه ایران اعمال کرده‌ایم و بر این اساس شرکت‌های خارجی از ایران رفتند و بسیاری از تجهیزات را که قرار بوداز خارج تامین شود، به ما ندادند، اما همه طرح‌ها به دست ایرانیان اجرا شد.

وی ادامه داد: امروز به طور قطع می‌توان گفت که مادر صنعت نفت وابستگی کمی به خارج داریم و در بعضی زمینه‌ها وابستگی نداریم، که این موضوع حاصل تلاشی است که در کشور صورت گرفته است.

عضو شورای مشورتی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، تحریم‌ها را ظلمی بزرگ به مردم ایران عنوان کرد و افزود: امریکایی‌ها همه قواعد بین المللی زیر پا می‌گذارند و حتی در مورد غذا و دارو هم تحریم هستیم.

قاسمی تصریح کرد: اگر چه کسی از تحریم‌ها استقبال نمی‌کند، اما باید توجه کرد که جوانان ایرانی تحریم‌ها را به فرصت توسعه تبدیل کردند.

فاز‌های ۱۳، ۲۲، ۲۳ و ۲۴ پارس جنوبی ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ با حضور حسن روحانی رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ک

اجرای طرح‌های پارس جنوبی زیر سایه تحریم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.