آغاز عملیات اجرایی ۳۵ پروژه عمرانی راهداری در شهرستان ارومیه

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه گفت:عملیات اجرایی ۳۵ پروژه راهداری در ث شهرستان ارومیه اغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ارومیه اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه‌های فوق با هدف توسعه تمامی بخش‌ها در سطح شهرستان ارومیه به زودی آغاز می‌شود که دارای ارزش ریالی بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال است.

صادق حبیب زاده از اغاز عملیات اجرایی دو پروژه ایمنی در آینده نزدیک در شهرستان ارومیه خبر داد و گفت: پروژه‌های اصلاح و ترمیم آسفالت در قالب عملیات چاله پرکنی محور بالانج-فولادلو-دولاما-سه راهی پتروشیمی و هم چنین اصلاح پیچ‌های حادثه خیز محور ارومیه-اشنویه از جمله اهم پروژه‌های این حوزه به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: عملیات اصلاح و ترمیم آسفالت راه‌های روستایی، اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی، شن ریزی، بهسازی و روکش آسفالت روستا‌ها طی سال جاری در مدار اجرایی قرار گرفته است.

حبیب زاده در ادامه با اشاره به سیل‌های اخیر درکشور و ابراز تاسف از حوادث پیش آمده یاد آور شد: اقدامات پیشگیرانه راهداری می‌تواند خسارات ناشی از حوادث طبیعی از جمه سیل را به حداقل برساند.

وی لایروبی به موقع و در زمان مناسب پل‌ها و رودخانه‌ها را عامل مهمی در پیشگیری از بروز خسارات سیل دانست و افزود: در همین راستا راهداران طی روز‌های اخیر لایروبی پل جبل کندی در محور ارومیه-مهاباد، رودخانه توئی، رودخانه دوبره و رودخانه مابین موانا و کورانه در بخش سیلوانا و هم چنین لایروبی دهانه‌های پل غفاربهی و لایروبی پل صوفی کانی از توابع بخش صومای برادوست را در جهت مقابله با حوادث انجام دادند.

رئیس اداره تلاش بی وقفه راهداران در اجرای عملیات بازسازی پل تخریب شده روستای منصور آباد از توابع بخش سیلوانا با جاگذاری لوله‌های بتنی جهت عبور ایمن اهالی و هم چنین جاگذاری لوله‌های بتنی در راه روستایی چر را بخش دیگری از عملیات اجرا شده جهت ایمن سازی محور‌ها دانست.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود به چاله پرکنی محور‌ها از نخستین روز‌های آغاز سال جدید اشاره کرد و توضیح داد: اکیپ ویژه جهت اجرای عملیات چاله پرکنی از سوی اداره راهداری ارومیه از ابتدای فروردین ماه تاکنون قریب بر ۳۰ تن آسفالت در قالب طرح چاله پرکنی در محور‌های ارومیه-سلماس، ارومیه-مهاباد، ارومیه-سرو، ارومیه-اشنویه، و محور گلمانخانه را اجرا کرده و هم چنان در تمامی محور‌ها بنا به ضرورت در حال انجام وظیفه هستند.

حبیب زاده با اشاره به عملیات برفروبی موفقیت آمیز در زمستان ۹۷ انداخت و گفت: با انجام عملیات برفروبی به حجم ۱۴ میلیون مترمکعب و با ۶۰۰۰ تن نمک مصرفی در زمستان سال گذشته، راهدارن شهرستان ارومیه توانستند کارنامه موفقی از عملیات راهداری زمستانی ثبت نمایند.
 
انتهای پیام/م

 

عملیات اجرایی پروژه های  راهداری در شهرستان ارومیه آغاز می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.