رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان:

افزایش مراودات گیلان با کشور‌های حوزه CIS/ اعطای تسهیلات با نرخ سود پایین از محرک‌های فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان گفت:گیلان برای افزایش مراودات خود با کشور‌های حوزه CIS شرایط مطلوبی دارد و برای حمایت مؤثر از تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان به مشوق‌های نظام بانکی نیازمند هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان و رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، از افزایش مراودات گیلان با کشور‌های حوزه CIS خبر داد و با تأکید بر اینکه گیلان برای افزایش مراودات خود با کشور‌های حوزه CIS شرایط مطلوبی دارد، گفت: برای حمایت مؤثر از تولیدکنندگان، تجار و بازرگانان به مشوق‌های نظام بانکی نیازمند هستیم، اما در حال حاضر این شرایط به‌خوبی فراهم نیست.

وی، با اشاره به اینکه ارتقاء تعاملات ایران با کشور‌های همسایه آسیایی منافع اقتصادی بسیاری نصیب تولیدکنندگان می‌کند، افزود: قوانین درست و انعطاف‌پذیر می‌تواند به توسعه فعالیت‌های تجاری و بازرگانی کمک کند و با توجه به نگرانی‌های فعالان اقتصادی، اصلاح نظام بانکی کشور و تغییر در مفاد برخی از قوانین آن امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان یکی از پیش‌نیاز‌های ایجاد رونق و شکوفایی در فعالیت‌های تجاری و تولیدی را وضع قوانین درست بانکی اعلام کرد و گفت: تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان گیلانی برای توسعه فعالیت‌های خود به حمایت‌های همه‌جانبه سیستم بانکی نیازمند هستند.

هادی تیزهوش تابان، با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات مورد نیاز با نرخ سود پایین و یا بخشودگی جرایم دیرکرد، محرک فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی است، افزود: تولید دارای حلقه‌ها و بخش‌های متنوعی است که اگر درست کنار هم قرار بگیرند فرجام تمام آن‌ها به رونق اشتغال ختم می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، در اختیار داشتن مواد اولیه کافی و باکیفیت را لازمه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های تولیدی و صنعتی نام برد و گفت: ایجاد فضای رقابتی سالم در اقتصاد به تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت، وضع قوانین درست و ارتقاء سطح تعاملات چندجانبه با کشور‌های دیگر نیاز دارد.

تیزهوش تابان، ضمن تأکید بر ارتقاء سطح تعاملات و فعالیت‌های دوجانبه کشورمان با کشور‌های همسایه آسیایی، افزود: صادرات محصولات کشاورزی گیلان به این کشور‌ها علاوه بر ارزآوری، منافع اقتصادی بسیار زیادی را نصیب تولیدکنندگان داخلی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه، با بیان اینکه مشکل نبود فرصت‌های شغلی با اندکی حمایت از تولیدکنندگان داخلی قابل رفع است، تصریح کرد: امیدواریم دولت و مجلس به ظرفیت‌های ارزشمند تولیدکنندگان داخلی در حوزه حل معضل اشتغال کشور بیشتر توجه کنند و برای رفع مشکلات آن‌ها گام‌های مثبتی بردارند.

 

انتهای پیام/م.ع

مراودات گیلان با کشور‌های حوزه CIS افزایش می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.