سنایی: هدف اصلی ما مسابقات آسیایی تیمی است/ چرا نباید به یک مربی با دانش ایرانی اعتماد کنند؟

سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان گفت: هدف اصلی ما مسابقات آسیایی تیمی است که در ابتدای سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد.

محمد حسین سنایی سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان در گفتگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه بخرنگاران جوان، در مورد اعزام تیم‌های ملی آقایان و بانوان کشورمان به مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا اظهار کرد: ۲ نماینده مرد و ۲ نماینده خانم در مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا خواهیم داشت. با توجه به فرصت بسیار محدودی که برای آمادگی ورزشکارن داشتیم و به خاطر شرایطی که در این بازه زمانی از سال وجود دارد و مشکلات مالی که در ابتدای سال وجود داشت هدف اصلی ما مسابقات آسیایی تیمی است که در سال ۱۳۹۹ برگزار خواهد شد و اولین قدم برای آمادگی این مسابقات همین بازی‌های انفرادی خواهد بود. با توجه به تمام مشکلاتی که وجود داشت و شرایطی که چندان مساعد نبود تلاشمان را می‌کنیم تا جایی که می‌توانی تیم را آماده کنیم. انتظار داریم بازیکنانمان در این تورنمنت بهترین عملکرد خود را نشان دهند، اما هدف اصلی ما مسابقات تیمی سال بعد است. اگر شرایط به گونه‌ای که ما می‌خواهیم پیش رود امیدوار هستیم بتوانیم بار دیگر مدالمان را حفظ و ارتقا دهیم.

سنایی: هدف اصلی ما مسابقات آسیایی تیمی است/  چرا نباید به یک مربی با دانش ایرانی اعتماد کنند؟

هیچکس به اندازه‌ی یک ایرانی دلش برای مملکتش نمی‌سوزد

او در مورد حمایت از مربیان داخلی به همان اندازه که مربیان خارجی حمایت می‌شوند گفت: اگر به همان مقدار که به مربیان خارجی توجه می‌شود مربیان داخل نیز مورد حمایت قرار گیرند یعنی قرارداد‌هایی که با آن‌ها بسته می‌شود و حمایت‌های مالی که می‌شوند مربیان داخلی نیز با آن‌ها برابر باشند شاید نتایج بهتری بگیریم، چون قطعا هیچکس به اندازه‌ی یک ایرانی دلش برای مملکتش نمی‌سوزد.

چرا نباید به یک مربی با دانش ایرانی اعتماد کنند؟

سنایی در مورد حمایت از مربیان داخلی گفت: کسی توانایی‌های فنی بالای کی روش در مربی گری فوتبال را نمی‌توانست انکار کند و همه از نکات مثبت حضور او در کشورمان مطلع هستند. اما می‌خواهم بگویم زمانی که یک مربی ایرانی در رشته‌ای به مانند اسکواش مدال آسیایی کسب می‌کند، اما کی روش با آن همه هزینه طی ۸ سال یک مدال نتوانست بدست آورد چرا نباید به یک مربی با دانش ایرانی اعتماد کنند. منظورم تنها اسکواش و یا فوتبال نیست، در تمام رشته‌های ورزشی امیدوارم این نگاه متفاوت بین مربیان داخلی و خارجی برداشته شود و مربیان ایرانی که واقعا توانمند هستند به اندازه یک مربی خارجی مورد توجه قرار گیرند.

سنایی: هدف اصلی ما مسابقات آسیایی تیمی است/  چرا نباید به یک مربی با دانش ایرانی اعتماد کنند؟

سنایی در مورد انتخابش به عنوان برترین مربی توسعه دهنده اسکواش از طرف کنفدراسیون اسکواش آسیا گفت: فدراسیون آسیایی اسکواش هر سال در قسمت‌های مختلف برترین مربیان و تیم‌ها را انتخاب می‌کند. یکی از این عناوین برترین مربی سال در زمینه پیشرفت و توسعه است که این عنوان در سال ۲۰۱۸ به من رسید. مهمترین دلیل این اتفاق این بود که تیم ما در فروردین ماه سال گذشته موفق شد در بازی‌های قهرمانی آسیا مقام سوم را کسب کند و مدال بگیرد. به همین دلیل تیم مردان ایران به عنوان برترین تیم آسیا در زمینه پیشرفت انتخاب شد. سال گذشته نیز در زمینه هویت بخشی به عنوان مربی برتر آسیا انتخاب شدم. این اتفاق باعث افتخار من است و نشان دهنده رشد ورزش اسکواش ایران در سطح قاره و بین الملل است.

هرچقدر موفق شویم در سطح بین الملل رشد کنیم توجه بیشتری در داخل به ما خواهد شد

او ادامه داد: هرچقدر موفق شویم در سطح بین الملل رشد کنیم در کشورمان نیز انتظار داریم بیشتر به ما توجه شود و مورد حمایت قرار گیریم و این تفاوت‌های زیادی که بین رشته‌های مختلف و همینطور بین مربیان داخلی و خارجی وجود دارد برطرف شود. مربی داخلی که واقعا مهارت دارند و توانمند هستند باید به همان اندازه که مربیان خارجی حمایت می‌شود مورد توجه قرار گیرد. با رخ دادن این اتفاق قطعا ما می‌توانیم نتایج بهتر کسب کنیم و در این روند خوب استمرار داشته باشیم.

سنایی در مورد علت این انتخاب‌هایی که از طرف کنفدراسیون اسکواش آسیا صورت گرفته است بیان کرد: مهترین دلیل که این اتفاق را برای ما رقم زده است کسب نتایج درخشان در مسابقات تیمی قهرمانی آسیا در کره جنوبی بود. این مسابقات با حضور تمام قدرت‌های آسیایی از جمله هنگ کنگ، هند، ژاپن و ... برگزار شد که موفق شدیم تمام قدرت‌ها را شکست دهیم و فقط به هنگ کنگ باختیم و سوم مسابقات شدیم. این اتفاق آنقدر بزرگ بود که تیم ما به عنوان کاندید بهترین تیم قرار گرفت. کنفدراسیون اسکواش آسیا عملکرد ما را زیر نظر داشته است و بابت این اتفاق به تمام ورزشکاران و کسانی که با اسکواش علاقه‌مند هستند تبریک می‌گویم.


بیشتر بخوانید:

تیم ملی اسکواش عازم مالزی می‌شود

شهنازی: فدراسیون اسکواش باید به دنبال کسب سهمیه برای المپیک ۲۰۲۴ باشد

سنایی: یاد گرفته ایم بدون توجه به کمبودها، تمام تلاش خود را کنیم


انتهای پیام/

اظهارات سرمربی تیم ملی اسکواش کشورمان درباره مسابقات قهرمانی اسکواش آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار