اصطلاح جالب روزنامه گاردین درباره فرمانده فراری داعش/ نقاط مشترک آخرین ویدئوی «ابومصعب الزرقاوی» با فیلم البغدادی چه بود؟

روزنامه انگلیسی گاردین اصطلاح جالبی درباره فرمانده فراری گروه تروریستی داعش به کار برد.

اصطلاح جالب روزنامه گاردین درباره ابوبکر البغدادیبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه‌نگاری به نام «نیکلاس هنین» بعد ظهور ابوبکر البغدادی پس از اختفای پنج ساله مطلبی در روزنامه انگلیسی گاردین نوشت.

این مطلب با عنوان «عمر دولت خلافت به پایان رسید، مگر این‌که آنها طرح جدیدی داشته باشند» در روزنامه مذکور به چاپ رسید. در این مقاله نوشته شده بود: مرد سخنران در ویدئوی مشهور خلیفه‌ای نیست که برای هوادارانش خطبه بخواند بلکه شخصی در حال فرار از عدالت است و امروز در «یک حباب امن کوچک متشکل از هوادارانش زندگی می‌کند. دقیقاً مانند حیوان فراری در فضایی مملو از خصومت که وحشت دارد شخصی او را در قبال جایزه ۲۵ میلیون دلاری آمریکا، تحویل دهد.


بیشتر بخوانید: رمزگشایی از علت انتشار فیلم‌های البغدادی با تلگرام/ مقام عراقی ۲ محل احتمالی اختفای او را لو داد


هنین همچنین می‌نویسد طبق بررسی‌های ناظران از یک بازه زمانی مشابه یعنی دوره انتشار ویدئویی از  «ابومصعب الزرقاوی»، مرد دوم داعش هم مدتی قبل از کشته شدن، اسلحه به دست در اتاقی کم‌نور  و بدون پنجره روی بالشتی بر زمین نشسته بود. داعش همچنان در ذهن‌های مردم باقی مانده است و فعالیت‌های آن در بیشتر مناطق، با شعار عملیات جهانی «انتقام شام» در حال قربانی گرفتن است. موضوع مهم برای آنها پس از «سقوط مدینه فاضله‌» انتشار فیلم‌هایی برای دعوت مردم به عملیات مخفیانه است تا به این صورت بقایای «دولت خلافت» را حفظ کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: داعش ، تروریسم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله نابود بشین برید جهنم داعش و وطن فروش
آخرین اخبار