بازگشایی انتهای خیابان قائمیه گامی برای رفع نیاز شهروندان/احداث باند کندرو پل زندان

شهردار منطقه ۱۳شهرداری اصفهان از بازگشایی انتهای خیابان قائمیه و اتصال آن به خیابان آتشگاه خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد شرفا شهردار منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در نشست خبری امروز با اشاره به ویژگی‌های این منطقه اظهار کرد:منطقه ۱۳ واقع در جنوب اصفهان با مساحتی بالغ بر ۳هزار و ۱۰۰هکتار است که براساس نظرسنجی سال ۹۵، ۱۳۰هزار نفر جمعیت دارد و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۱۵۰ هزار نفر افزایش یابد.

وی با اشاره به بودجه شهرداری منطقه ۱۳ در سال ۹۷ عنوان کرد:بودجه سال گذشته ۸۰ میلیارد تومان بود که ۸۵ درصد آن محقق شد.
شرفا در خصوص بودجه سال ۹۸ تصریح کرد:برای سال جاری ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و جاری پیش بینی شده که ۶۳ درصد عمرانی و ۳۷ درصدبه هزینه‌های جاری و متمرکز تعلق می‌گیرد.

شهردار منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان در خصوص نگهداری و فضای سبز این منطقه تصریح کرد: باتوجه به بحران ابی سال گذشته حدود ۸۵ درصد آب مورد نیاز از طریق پساب تامین شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۰ طرح فعال فضای سبز با هزینه‌ای بالغ بر ۷ و نیم میلیارد تومان انجام شد، اضافه کرد: برای اولین بار در ایران کاشت ۱۸۲۰ اصله درخت به شیوه دیم در این منطقه انجام شد
شرفا افزود: استفاده از آبیاری تحت فشار، کاشت چمن آفریقایی و گیاهان مقاوم بخشی از طرح‌های انجام شده در حوزه فضای سبز است.

وی با اشاره به انجام کار‌های فرهنگی در این منطقه یادآور شد:۱۰ مرکز فرهنگی شامل ۲ فرهنگسرای وحید و دستگرد، خانه فرهنگ قائمیه، کتابخانه تخصصی مادر و کودک و رودکی، ۴ سالن مطالعه و... است که ۷ مرکز به بخش خصوصی واگذار شده است.

شرفا ادامه داد:در سال گذشته ۲۰۲ برنامه فرهنگی با رویکرد استفاده از امکانات محلی و بومی اجرا شد که ۱۱۵ برنامه با موضوع اجتماعی و سلامت و ۸۷ برنامه فرهنگی و ورزشی بود که شاهد بازخورد خوب شهروندان بودیم.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان با اشاره به برنامه‌های شاخص اجرا شده، تصریح کرد:آزاد سازی و افتتاح خیابان دستگرد که با اجرای برنامه‌های فرهنگی، جشن و برگزاری نمایشگاه با حضور شهروندان محلی و سازمان‌های مردم نهاد انجام شد.

وی در خصوص برنامه‌های فرهنگی در تایستان ۹۸ عنوان کرد:۶۲ شب با ۶۲ برنامه از اول تیرماه تا پایان مرداد ماه در فضای سبز و پارک‌ها در همه‌ی محلات با رویکرد برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و... انجام می‌شود.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی تصریح کرد:این طرح‌ها شامل عملیات آسفالت با هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد، اصلاح پیاده رو و پله‌های سطح شهر و ساماندهی سرویس‌های بهداشتی و اصلاح ۲ عابر پیاده است.


وی به طرح‌های در حال بهره برداری سال جاری اشاره کرد و گفت: اتمام میدان شفق، سهره وردی و تعویض پل اقارب پرست به ازادگان از جمله این طرح‌ها است.
شرفا با بیان اینکه بسته بودن انتهای خیابان قائمیه از مشکل عمده شهروندان است، تصریح کرد: کار مطالعاتی بازگشایی این خیابان و اتصال آن به خیابان آتشگاه در حال انجام است و باید از لحاظ ترافیکی، زیست محیطی و ... بررسی شود.

شهردار منطقه ۱۳ در خصوص دیگر گره ترافیکی این منطقه عنوان کرد:تعویض پل زندان و ایجاد باند کندرو به سمت اقارب پرست که در زمان پیک ترافیک دچار مشکل می‌شود و شاهد تصادفات در این محدوده هستیم، در دستور کار قرار گرفته و طی تفاهم نامه‌ای که با شهردار منطقه ابریشم و اداره راه گرفته شده، درصدد اصلاح آن هستیم.

وی ادامه داد: در بحث خیابان باغ فردوس که مورد استفاده‌ی شهروندان است، به دنبال ایجاد دو مسیر کمکی هستیم تا بار ترافیکی این خیابان و محدوده ناژوان کاهش یابد.

شهردار منطقه ۱۳ با اشاره به پروژه‌های شاخصی که در سال ۹۸ کلنگ زنی می‌شود، بیان کرد:تملک و اجرای پایانه غرب یا هدف استقرار اتوبوس‌های تندرو و تاکسی ها، تملک و ازاد سازی ادامه خیابان دستگرد از جمله این طرح‌ها است که ممکن است در سال جاری و یا آینده به بهره برداری برسد.

شرفا با بیان اینکه پروژه‌های محرک توسعه در هر منطقه شهرداری باعث تحول اقتصادی دررآن می‌شود، عنوان کرد: احداث پارک کوهستانی قائمیه با چشم اندازی زیبا و پیش بینی ایجاد جاده سلامت یکی از پروژه‌های محرک توسعه در منطقه ۱۳ است که در مرحله انجام مطالعات قرار دارد.

وی با تاکید بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی عنوان کرد:ایجاد دفاتر مشارکت به منظور اتصال سرمایه گزار و مالکینی که توانایی مشارکت با آن‌ها را ندارند، از اقدامات مهم شهرداری است.

وی ادامه داد:با ایجاد دفاتر تسهیل گری، به دنبال اتصال مالکین و سرمایه گزار برای احیای ۸۸ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۱۳ هستیم.

انتهای پیام/م

 

نشست خبری شهردار منطقه ۱۳شهرداری اصفهان

برچسب ها: شهرداری ، بودجه 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار