پاکسازی جزایر زیست محیطی استان بوشهر اول خرداد آغاز می‌شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماند‌های رها شده در جزایر مناطق حفاظت شده استان بوشهر اول خرداد همزمان با روز جهانی تنوع زیستی آغاز خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی نژاد افزود: با توجه به اینکه جزایر از زیستگاه‌های مهم زاد آوری لاکپشت‌ها و پرندگان هستند، برنامه پاکسازی و جمع آوری پسماند‌ها به‌ویژه پسماند‌های پلاستیکی از اول خرداد همزمان با روز جهانی تنوع زیستی با حفظ آرامش در جزایر به‌ویژه جزایر پارک ملی دریایی دیر- نخیلو آغاز خواهد شد و جزایر اُم‌ُالگُرم و نخیلو در چندین نوبت پاکسازی و پسماند‌ها از جزایر خارج خواهد شد.

وی ادامه داد: نبود برنامه منسجم و اصولی برای مدیریت گردشگران و همچنین ارائه نشدن آموزش‌های لازم به صیادان محلی در سال‌های گذشته باعث شده که جزایر پارک ملی دیر- نخیلو با آلودگی ناشی از پسماند‌ها مواجه شود که در این راستا برنامه اصولی مدیریت گردشگری تدوین و امسال ۹۸ اجرا خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: آموزش صیادان محلی با همکاری تشکل‌های زیست محیطی منطقه نیز از برنامه‌های این اداره کل برای حفاظت بهتر از جزایر تحت حفاظت است.

انتهای پیام/ک

جزایر استان بوشهر پاکسازی می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.