پیش بینی تولید ۱۱ هزار تن ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود امسال یازده هزارتن ماهی در استان برداشت شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، واعظی، مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: سال گذشته در شهرستان نیر ۷۱۶ تن ماهی از مزارع پرورشی برداشت شده است که امسال تلاش می‌کنیم این رقم را به یک هزار تن افزایش دهیم.

وی افزود: امسال ۵۰ هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا سهم شهرستان نیر می‌باشد که با هماهنگی‌های لازم این تعداد قطعه بچه ماهی در مزارع رهاسازی خواهد شد.

مدیرکل شیلات استان اردبیل همچنین به تولید ماهیان سردآبی در استان اشاره کرد و گفت: امسال پیش بینی می‌شود تولید ماهیان سردآبی در استان ۱۵ درصد افزایش یابد.
واعظی افزود: با توجه به آغاز فصل بهار، رهاسازی بچه ماهیان سردآبی در استان شروع شده و پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۸ میلیون بچه ماهی سردآبی در بیش از ۳۵۰ مزرعه سردآبی که به صورت استخر‌های تیپ، خرد و دومنظوره هستند، رهاسازی شود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود امسال بتوانیم بیش از ۱۵ درصد افزایش تولید در ماهیان سرآبی داشته باشم و بیش از ۶ هزارتن ماهی سردآبی وارد بازار مصرف کنیم.

واعظی درادامه تصریح کرد: پیشنهاد ما به پرورش دهنده‌های ماهی در استان این است که حتما بچه ماهی‌هایی که تهیه می‌کنند از مراکز معتبر تهیه شود و گواهی بهداشتی داشته باشد.

انتهای پیام/ع

افزایش ۱۵ درصدی ماهیان سردآبی در اردبیل

برچسب ها: شیلات ، پرورش ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.