معاون وزیر کشور به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

۱۷۰ هزار واحد مسکونی آسیب دیده در سیل شناسایی شد/ اعلام جزئیات اعطای تسهیلات به سیل زدگان

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، گزارشی از روند پرداخت تسهیلات در مناطق سیل زده ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل نجار، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در خصوص وضعیت مناطق سیل زده گفت: وضعیت در مناطق سیل زده تثبیت شده و برنامه ریزی‌های لازم برای بازسازی سریع این مناطق انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته و اعتباراتی که به دستگاه‌های مربوطه تعلق گرفته است و مشارکت‌های مردمی که همیشه شاهد آن بودیم، تعمیرات منازل تا پایان تیرماه و بازسازی منازل تا پایان سال به اتمام برسد.

وی همچنین یادآور شد: باید مبالغی شامل تسهیلات و کمک‌های بلاعوض به افراد، اعم از شهری و روستایی پرداخت شود که میزان و نحوه اجرای آن در مصوبه‌ای در ۲۳ اردیبهشت توسط دولت به تصویب رسیده است.

معاون وزیر کشور در خصوص مبالغی که باید به آسیب دیدگان سیل پرداخت شود، گفت: به ازای هر شهروند مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای مسکن، ۱۵ میلیون کمک بلاعوض، ۱۵ میلیون کمک معیشتی و ۵ میلیون کمک بلاعوض معیشتی و برای ساکنین روستا به ازاء هر نفر، ۵ میلیون کمک بلاعوض معیشتی، ۱۰ میلیون کمک برای ساخت مسکن و ۱۰ میلیون تسهیلات معیشتی پرداخت خواهد شد و تسهیلاتی هم برای باغات و زمین های کشاورزی در نظر گرفته شده است.

وی همچنین در خصوص تسریع حرکت دستگاه‌های اجرایی در راستای رفع مشکلات مردم با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، ابراز امیدواری کرد.

نجار در ادامه از تهیه و توزیع تعداد ۳۰ هزار بسته لوازم ضروری منزل توسط ستاد اجرای فرمان امام و ۴۰ هزار بسته از این دسته لوازم توسط هلال احمر از محل کمک‌های مردمی در بین مردم مناطق آسیب دیده خبرداد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه ذکر کرد: حدود ۱۷۰ هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی آسیب دیده در سیل شناسایی شده است که نیاز به نوسازی و تعمیر دارند؛ همچنین مبلغ ۶ میلیون برای روستاییان و ۱۲ میلیون برای افراد شهرنشین به منظور کمک هزینه اسکان موقت به خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای واحد‌هایی که امکان اسکان موقت در محلی دیگر را ندارند، در همان محلی که باید در آن اسکان دائم پیدا کنند با کمک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ساخته می‌شود و در نهایت به اسکان دائم منتقل خواهند شد.

نجار در پایان ذکر کرد: برنامه‌های زیادی برای حجم زیاد فعالیت‌هایی که قرار است انجام شود، تدارک دیده شده است که امیدواریم در موعد مقرر بتوانیم آن‌ها را به اجرا برسانیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار