نماینده مردم هرمزگان در مجلس:

فرزندانی با پدران خارجی شناسنامه ایرانی می گیرند

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرزندانی که مادران آنها ایرانی و پدران خارجی دارند برای فرزندان آنها شناسنامه صادر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب لایحه فرزندانی که مادران ایرانی و پدران خارجی دارند اظهارداشت: مجلس شورای اسلامی لایحه صدور شناسنامه برای فرزندانی که مادران ایرانی و پدران خارجی دارند را تصویب کرد.

وی بیان داشت: نداشتن شناسنامه و بی هویت بودن تعدادی از فرزندانی که مادران آن‌ها ایرانی و پدران خارجی داشتند خود معضل و مشکل بود که مجلس با تصویب لایحه صدور شناسنامه به این معضلات پایان داد.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت اظهار داشت: بانوان ایرانی بدلیل اینکه با همسران خارجی ازدواج کرده بودند امکان صدور شناسنامه برای فرزندان آن‌ها مقدور نبود و برخی از آن‌ها مطلقه شده بودند و برخی نیز از کشور خارج شده بودند و فرزندان آن‌ها بی هویت در ایران زندگی می‌کردند.

هاشمی تختی ادامه داد: بی هویت بودن فرزندان از مادران ایرانی، از لحظ امنیتی برای کشور مشکلاتی را به همراه داشت که با تصویب و اجرای این لایحه، این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات اساسی خیلی از این بانوان ایرانی این بود که فرزندان آن‌ها شناسنامه نداشتند و نمی‌توانستند ادامه تحصیل بدهند و یا جایی مشغول کار شوند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس تأکید کرد: با تصویب این لایحه و شناسنامه دار شدن فرزندانی که مادران ایرانی دارند این‌ها دارای هویت و تابعیت ایرانی داشته و می‌توانند مانند تمام شهروندان ایرانی از همه‌ی امکانات داخل کشور بهره‌مند شوند.

وی گفت: اگر فرزندان از مادران ایرانی، تابعیت کشور پدر را دارند و شناسنامه‌ آن کشور را دارند در صورتی می‌توانند شناسنامه ایرانی داشته باشند که تبعیت کشور ایران را اخذ کنند و در صورتی که به سن قانونی رسیده باشند در خواست دهند تا درخواست آن‌ها نیز مورد بررسی قرار گیرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

مشکل فرزندان مادران ایرانی با مصوبه مجلس حل شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.