تخصیص اعتبار مورد نیاز تکمیل طرح های عمرانی

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند کند برخی طرح‌های عمرانی در این شهرستان‌ها گفت: اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته، اما تلاش جدی برای جذب صورت نمی‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،غلامرضا تاجگردون در نشست بررسی طرح‌های عمرانی شهرستان‌های گچساران و باشت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور اعتبارات زیادی پس ازپیگیری‌های مستمر برای طرح‌های عمرانی در دست اجرای شهرستان‌های گچساران و باشت اختصاص یافته، اما کم کاری برخی دستگاه‌های اجرایی مانع جذب این اعتبارات شده است.

تاجگردون گفت:۴۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه فاضلاب شهر دوگنبدان اختصاص یافته که برخی دستگاه‌های اجرایی مانع تحقق طرح‌های توسعه‌ای فاضلاب در این شهر شده اند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: ۳۸۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بخش اجرای شبکه‌های آبیاری شهرستان گچساران در سال پیش هزینه شده و ۱۹۰ میلیارد ریال نیز تخصیص یافته، اما جذب نشده که باید تلاش بیشتری برای تحقق صورت گیرد.

وی اضافه کرد: شبکه‌های آبرسانی خان احمد، دشت مور، لیشتر، رودبال و نازمکان از مهمترین این طرح ها است.

تاجگردون گفت: ۱۵ طرح آموزشی و ورزشی در این دو شهرستان در دست اجراست که با بهره برداری از آن‌ها ۲۸ هزارو ۳۰۰ متر مربع به فضا‌های موجود اضافه خواهد شد.

وی هم چنین گفت: هم اکنون ۸۹ کلاس درس در این شهرستان‌ها در دست احداث است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از این تعداد چهار طرح با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال و زیربنای ۶ هزار متر مربع در باشت در حال ساخت است.

وی افزود: هنرستان هشت کلاسه دکتر حسابی با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و زیربنای یکهزار و ۳۰۰ متر، هنرستان آیت الله حکیم با زیربنای ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، مدرسه ۹ کلاسه کوثر یک هزار و ۲۰۰ متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد از مهمترین طرح‌های آموزشی باشت است.

تاجگردون گفت: ۱۱ طرح آموزشی با اعتبار بیش از ۲۶۱ میلیارد ریال و ۲۲ هزار و ۵۶۱ متر در گچساران در دست اجراست.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مدرسه ۶ کلاس پشکان،۶ کلاسه مسکن مهر،۱۰ کلاس فضیلت، زمین چمن مصنوعی، استخر شنای گچساران و مدرسه ۱۵ کلاسه شهید مطهری از مهمترین طرح‌های آموزشی در حال اجرای گچساران است.

وی گفت: ۱۸ پروژه با اعتبار ۸۳ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال در بخش آب در روستا‌های گچساران در دست اجراست.

تاجگردون بیان کرد: این طرح شامل مجتمع آبرسانی باباکلان با جمعیت ۲ هزار و ۷۰۰ خانوار، آبرسانی به روستا آبریگون، آبرسانی گناوه، شامبرکان است که با بهره برداری از این طرح‌ها بیش از پنج هزار خانوار از آشامیدنی سالم برخوردار می‌شوند.

وی گفت: طرح مجتمع آب روستایی شامبراکان و نازمکان با اعتبار بیش از ۴۵ میلیارد ریال و اجرای ۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع تا یک ماه آینده بهره برداری می‌شود.

تاجگردون اضافه کرد: ۶ پروژه آبرسانی باشت با اعتبار ۵۴ میلیارد در دست اجراست.

وی بیان کرد: طرح‌های تلخ بیدک پرین، گروس و برغون از مهمترین این طرح هاست.

شهرستان‌های گچساران و باشت بیش از ۳۰۰ طرح عمراانی در حال اجرا دارد.

شهرستان‌های گچساران و باشت با ۱۵۰ هزارر نفر در جنوب کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

انتهای پیام/پ

طرح های عمرانی  در دست اجرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.