امام جمعه بوشهر:

فرهنگ جوهره کشور است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: فرهنگ هویت و جوهره کشور است و باید برای تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه تلاش کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: داشتن مملکتی پیشرفته، مترقی، سرآمد و تاثیرگذار در گرو حفظ فرهنگ اسلامی است و فرهنگ باید اساس همه کار‌های عمرانی باشد.

وی ادامه داد: به منظور تقویت فرهنگ اسلامی در جامعه، تدوین سند فرهنگ عمومی در دستور کار است که برنامه‌هایی در این زمینه اجرا شده و امید است مصوبات این شورا پیگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، بر گرامیداشت سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی، قیام ۱۵ خرداد و آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب تاکید کرد.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: استان بوشهر به عنوان الگوی تحقق اندیشه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب انتخاب و در همین راستا هیاتی برای تدوین سند اجرایی شدن بیانیه گام دوم انقلاب به بوشهر اعزام شده است.

وی همچنین با تاکید بر حمایت از زنان سرپرست خانوار استان بوشهر، افزود: هرچند اعتبارات دولتی در رابطه با حمایت از زنان سرپرست خانوار محدود است، اما سایر دستگاه‌های اجرایی باید با پرداخت تسهیلات لازم از این قشرحمایت کنند.

امام جمعه بوشهر به نقش انجمن نجوم استان در آموزش دانش ستاره شناسی به جوانان، یادآور شد: علم نجوم در اصل به معنی خداشناسی است و این انجمن در فضای ملی و فراملی فعالیت‌های مهمی داشته و به عنوان الگوی کشوری مطرح شده است.

آیت الله صفایی بوشهری تشکیل کارگروهی با همکاری همه دستگاه‌ها برای برگزاری مسابقه‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه در بخش شهرستانی و استانی را خواستار شد.

استاندار بوشهر نیز با قدردانی از حضور حماسی ملت ایران و مردم استان بوشهر در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: در شرایطی که کشور‌های منطقه و مسلمان باید برای مقابله با صهیونیزم دعوت شوند در روز قدس برای مقابله با نظامی که تمام هم و غم خود را برای کمک به ملت مظلوم فلسطین معطوف می‌کند، دور هم جمع می‌شوند.

عبدالکریم گراوند همچنین با تاکید بر توجه به اشتغال زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: با توجه به روند افزایش زنان سرپرست خانوار در کشور و استان بوشهر توانمندسازی این گروه از زنان از جمله ضرورت‌هایی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری به اندازه کافی برای اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان وجود دارد، افزود: این منابع باید درست هزینه شود و استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی از جمله فرصت‌هایی است که باید به آن توجه کرد.

استاندار بوشهر تشکیل کارگروهی با مسئولیت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر برای سرعت در اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان سرپرست خانوار را خواستار شد.

در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، با تصویب اعضا، ۲۷ بهمن (سالروز تاسیس رصد خانه این استان) به عنوان روز نجوم انتخاب شد.

انتهای پیام/ک

توجه به حل مشکلات زنان سرپرست خانوار

برچسب ها: اشتغال ، وزارت ارشاد ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.