اولویت وصول و پرداخت به موقع مالیات در برنامه های سال جاری استان

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:وصول و پرداخت به موقع مالیات از منابع معوق و جلوگیری از فرار مالیاتی در اولویت برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

اولویت وصول و پرداخت به موقع مالیات در برنامه های سال جاری استانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، محمد علی غفاری مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد در جمع بازاریان گچساران گفت: از این میزان مالیات ۱۷۰ میلیارد ریال از شرکت‌ها و ۴۰ میلیارد ریال از مشاغل در این شهرستان وصول شد.

وی بیان کرد:وصول و پرداخت به موقع مالیات از منابع معوق و جلوگیری از فرار مالیاتی در اولویت برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

غفاری با اشاره به فشار‌های اقتصادی موجود و شرایط تحریم، نقش سازمان امور مالیاتی در تامین بودجه دولت را پررنگ و پیچیده عنوان کرد وگفت: در شرایط کنونی باید تمام مهارت، علم و دانش مالیاتی لازم را برای برقراری تعامل و تعادل مناسب بین تولید و مالیات برقرار کنیم.

وی با بیان اینکه هر گونه معافیت مالیاتی به ارائه اظهار نامه مالیاتی بستگی دارد گفت: ۷۰ درصد مشاغل حقیقی استان مشمول پرداخت مالیات نمی‌شوند.

غفاری هم چنین گفت: این افراد در صورت ثبت نکردن اظهار نامه مالیاتی مشمول جریمه و پرداخت مالیات خواهند شد.

وی همکاری با فعالان اقتصادی را اولویت کار ماموران مالیاتی دانست و افزود: واحد‌های کسب و کار علاوه برپر کردن اظهار نامه مالیاتی باید برای شفافیت و عدالت مالیاتی دفتر حساب و کتاب داشته باشند.

غفاری گفت: اشخاص حقیقی تا پایان خرداد و اشخاص حقوقی تا پایان تیر فرصت دارند نسبت به ثبت اظهار نامه مالیاتی خود اقدام کند.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: پرداخت به موقع مالیات به عنوان مهمترین منبع درآمد غیرنفتی نقش موثری در توسعه زیرساخت‌ها و ارائه خدمات عمرانی در کشور دارد.

غلام رضا تاجگردون افزود: وصول و پرداخت به موقع مالیات در عمران و آبادانی جامعه نقش مهمی دارد.

وی توضیح : کاهش وابستگی بودجه کشور به درآمد‌های نفتی و اتکا به درآمد‌های مالیاتی یکی از مهمترین راه‌های ایستادگی در مقابل تحریم‌های اقتصادی است.

شهرستان ۱۲۴ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

بیش از پنج هزار واحد صنفی در این شهرستان وجود دارد.

انتهای پیام/پ

وصول مالیات و جلوگیری از فرار مالیات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.