کشور نیاز مند یک مدیریت کامل و فعالیت جهادی است

امام جمعه موقت اصفهان گفت:سختی معیشت طبقات ضعیف و حتی طبقه متوسط جامعه باعث شده که به مسئولین مرتب تاکید کنم که ملت ایران زیر فشار هستند و کشور نیاز مند یک مدیریت کامل و فعالیت جهادی است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،   حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: صبر و تقوا رمز رستگاری و پیروزی در دنیا آخرت است، این موضوع در قرآن آیات بسیاری را به خود اختصاص داده است. خداوند در قرآن فرموده «در زمان بحران و فشار‌های دشمنان صبر و در مقابل خداوند سبحان تقوا پیشه کنید.»

وی افزود: بنابراین کسی که تقوا الهی را پیشه کند و در فشار‌ها صبر کند باید بداند که خداوند اجر و پاداش نیکو کاران را ضایع نمی‌کنند. امروزه کشور در مرحله‌ای قرار گرفته است که مردم باید این دو مورد را سرلوحه زندگی خود قرار دهند، نخست توجه به خداوند و دوم صبر در برابر مشکلات.

میردامادی با اشاره به روزه خواری علنی در ماه رمضان گفت: دشمن سعی دارد این خصوصیات را مورد تهاجم قرار دهد، نخست جدا کردن مردم از خدا که آثار آن را نیز متاسفانه در ماه رمضان امسال به فور در روز خواری علنی مشاهده کردیم؛ این عمل محاربه با خدا و رسول (ص) تلقی می‌شود.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: اینکه رئیس جمهور می‌گوید باید مدیریت و برنامه ریزی بهتر شود درست است، زیرا امروز مسئله اقتصاد مشکل عمده ملت ایران است و سختی معیشت طبقات ضعیف و حتی طبقه متوسط جامعه باعث شده که به مسئولین مرتب تاکید کنم که ملت ایران زیر فشار هستند و کشور نیاز‌مند یک مدیریت کامل و فعالیت جهادی است تامردم را از این فشار و گرفتاری زندگی نجات دهد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اساتید گفت: همان‌طوری که رهبر انقلاب در دیار با اساتید فرمودند ما در مسائل ناموسی انقلاب و توانایی نظامی کشور مذاکره نمی‌کنیم.

میردامادی با تاکید بر شعار مرگ بر آمریکا افزود: قطعا و نهایتا این شعار‌ها به حقیقت تبدیل می‌شود، همان‌طوری که مرگ بر شاه گفتیم و محقق شد و بنا بر پیشبینی امام (ره) آمریکا زیر گام‌های مردم له خواهد شد.

میردامادی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در فرازی دیگر از بیانات خود می‌فرمایند هیچکس از هیبت ظاهری آمریکا و ثروت کشورهای اطراف خلیج فارس نترسد زیرا آمریکا از درون مشکلات زیادی دارد و دولتشان منسجم نیست. طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی ۴۱میلیون نفر از مردم این کشور دچار گرسنگی هستند و حدود ۲ میلیون نفر زندانی در این کشور وجود دارد در صورتی هر موقع درکشور یک نفر قاتل را زندان می‌کنیم فریاد آن‌ها بلند می‌شود که حقوق بشر را زیر پا گذاشتند.

امام جمعه موقت اصفهان گفت: مردمی که هنوز در خواب غفلت هستند گاهی زمزمه می‌کنند که اشکالی ندارد مذاکره کنیم، در حالی که آمریکا به زانو افتاده است؛ امام(ره) و مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند این افراد متوجه نیستند آمریکا خواستار کاهش قدرت نظامی ایران است. آمریکا همین پیشنهادات دوستانه و فریبنده را به لیبی نیز داد و همه قدرت لیبی را گرفت و سرانجام با اعزام گروه‌های به این کشور گروه‌های انقلابی را نابود کرد؛ امیدوارم این گروه از مردم از خواب غفلت بیدار شوند.

وی هم‌چنین با اشاره به پویش سراسری مبارزه با فشار خون خاطر نشان کرد: حرکت‌های خوبی در زمینه کنترل فشار خون در سرتاسر کشور شروع شده که حرکت مقدسی است؛ رسول اکرم(ص) نیز توصیه کردند مراقب سلامت خود قبل از ابتلا بیماری باشید. از وزارت بهداشت بابت این اقدام تشکر می‌کنیم. امیدوارم مردم این اقدام را دست کم نگیرند زیرا توجه به سلامتی جزو واجبات دینی ما است.

انتهای پیام/م

 

خطبه های نماز جمعه اصفهان

برچسب ها: نماز جمعه ، نماز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.