ونزوئلا به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان داد

دولت ونزوئلا روز جمعه در بیانیه‌ای تازه‌ترین دور تحریم‌های آمریکا علیه مقامات کاراکاس را محکوم کرد.

ونزوئلا به تحریم‌های جدید آمریکا واکنش نشان دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، کاراکاس تحریم‌های جدید آمریکا علیه مقامات دولت ونزوئلا را به شدت محکوم کرد. 

دولت ونزوئلا روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد تازه‌ترین دور تحریم‌های آمریکا علیه مقامات دولت ونزوئلا، استفاده روشمند واشنگتن از اقدامات قهری یکجانبه و غیرقانونی برای اعمال خواست سیاسی خود بر کشوری دیگر را نشان داد.

این بیانیه یک روز پس از آن منتشر شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا لوئیس موتا دومنیگز، وزیر انرژی سابق، و خوزه لوگو گومز، معاون وزیر انرژی برق، ونزوئلا را به اتهام «رشوه‌خواری» تحریم کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، همچنین تحریم‌های اقتصادی علیه نیکلاس ارنستو مادورو گوئرا، پسر رئیس جمهور ونزوئلا، اعمال کرد. وی ریاست گروهی از بازرسان ویژه ریاست جمهوری را برعهده دارد و عضو مجمع ملی قانون اساسی این کشور است.

کاراکاس همچنین آمریکا را به توطئه برای تضعیف دولت سوسیالیست این کشور آمریکای جنوبی با خرابکاری در سیستم برق این کشور متهم کرد. ونزوئلا در ماه مارس سه بار با قطع برق گسترده مواجه شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار