وزیر جهاد کشاورزی: 

خسارت کشاورزان پرداخت می شود

 وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه سرمازدگی و وقوع حوادث غیرمترقبه زندگی کشاورزان را به مخاطره می‌اندازد گفت: پرداخت خسارت معوق سنوات گذشته کشاورزان را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری می کنیم.

خسارت کشاورزان پرداخت می شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از زنجیره تولید پیوندک و نهال پیوندی گواهی شده گردو در شهرستان تویسرکان گفت: کشاورزی نیاز به حمایت و اجرای طرح‌های تحقیقاتی دارد.

وی با بیان اینکه دشمن شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده است اظهار داشت: با همراهی و همگامی از تحریم‌های ظالمانه عبور خواهیم کرد.

حجتی افزود: جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و کشاورزان در شهرستان تویسرکان دست در دست هم داده و کار بزرگی را به نتیجه رساندند.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: وقتی محصول کشاورزی دچار سرما زدگی می‌شود علاوه بر اینکه محصول از بین رفته، کشاورز نیز درآمد یکسال خود را از دست داده و سررسید وام نیز رسیده است.

حجتی خاطرنشان کرد: خسارتی که به کشاورزان وارد می‌شود قابل قیاس نیست و وظیفه همگان است برای رفع مشکلات این قشر زحمتکش و موثر جامعه پیگیر باشیم.

همدان جزو سه استان برتر در سامانه‌های نوین آبیاری

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه همدان جزو استان‌های پیشرو در اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی است گفت: همچنین همدان در اجرای سامانه‌های نوین آبیاری جزو سه استان برتر کشور است.

محمود حجتی  در آئین بهره برداری از سامانه نوین آبیاری در شهرستان اسدآباد افزود: هر اندازه در حوزه افزایش بهره وری آب و سیستم‌های نوین آبیاری سرمایه گذاری کنیم باز هم جای کار دارد.

وی با اشاره به اینکه شاهد استقبال گسترده از سیستم‌های نوین و هوشمند آبیاری در سراسر کشور هستیم ادامه داد: این سیستم‌ها به صورت هوشمند رطوبت خاک و میزان آب مورد نیاز گیاه را اندازه گیری می‌کند و باعث افزایش ۳۰ درصدی بهره وری در کشاورزی می‌شود.

وی بیان کرد: طرح‌های آبیاری نوین جزو طرح‌های اقتصاد مقاومتی و اولویت دار در کشور است که رهبر معظم انقلاب منابع این طرح‌ها را مورد پشتیبانی قرار دادند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: مدیریت آب و اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در کشور، میزان بهره وری محصولات کشاورزی را به طور میانگین ۶ درصد رشد داده است.

گفتنی است تاکنون ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی پایاب کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

در کل کشور ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار از حدود هشت میلیون هکتار اراضی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری تبدیل شده ضمن اینکه کل اراضی ظرفیت لازم را برای اجرای این طرح‌ها دارند.

همچنین سطح اراضی آبی استان همدان ۲۵۳ هزار هکتار است که ۱۶۳ هزار هکتار آن برای اجرای آبیاری تحت فشار مستعد ارزیابی می‌شود.

همدان در استفاده از روش‌های آبیاری تحت فشار در ۱۰ سال اخیر رتبه‌های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است که با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار سالانه بیش از ۶۳۸ میلیون متر مکعب در مصرف آب بخش کشاورزی صرفه جویی می‌شود.

همچنین قرار است عصر امروز سردخانه بالای صفر ۱۵ هزار تنی با ۲۰۰ میلیارد ریال در شهرستان رزن افتتاح شود.

این سردخانه ظرفیت بسته بندی سیب زمینی و پیاز تا ۲۰ هزار تن در سال را دارد .

عملیات اجرایی شهرک گلخانه در شهرستان درگزین در ۳۵ هزار متر مربع با ۷۰۰ میلیارد ریال هم امروز آغاز و به متقاضیان واگذار می شود.

با بهره برداری از این طرح ها برای ۸۱۶ نفر مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است .

انتهای پیام/د.ا

پیگیر پرداخت خسارت معوق کشاورزان هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.