برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در شهرستان بهار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در این شهرستان خبر داد.

برداشت ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در شهرستان بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، هوشنگ کرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهاربا بیان اینکه ۶ هزار هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بهار به کشت سیب زمینی اختصاص دارد افزود:امسال بیش از ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی در بهار برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۲۵۰ هزار تن سیب زمینی از سطح زمین‌های کشاورزی بهار برداشت می‌شود افزود: عمده سیب زمینی‌های تولیدی در شهرستان بهار به صورت تازه خوری بوده که پس از تولید روزانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار با اشاره به اینکه برداشت سیب زمینی تابستانه از اواخر تیر آغاز و تا پایان شهریورماه سال جاری ادامه دارد گفت: میانگین برداشت این محصول از هر هکتار ۴۳ تن است که با ورود محصول تولیدی این شهرستان قیمت آن در بازار مصرفی تا حدود زیادی تعدیل خواهد شد.

کرمی ارقام محصول تولیدی سال جاری را عمدتا آگریا، بانبا، جیلی، سانته، مارفونا دانست و گفت: بخشی از محصول تولیدی جهت بذر سال آتی نگهداری می‌شود.

وی با استفاده از ارقام اصلاح شده، استفاده مناسب از کود‌های دامی، شیمیایی و ریز مغذی و مبارزه به موقع با آفات و بیماری‌ها سبب شده در سال جاری محصول تولیدی از نظر کمی و کیفی در وضعیت مناسبی باشد.

انتهای پیام/ب

آغاز برداشت سیب زمینی در شهرستان بهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.