یک قطعه جوجه لاکپشت با کمک صیاد بوشهری از مرگ نجات یافت

یک قطعه جوجه لاکپشت از گونه در معرض انقراض که به علت گرفتار شدن در تور صیادان دچار ضعف عمومی بود با کمک صیاد بوشهری به محیط زیست تحویل داده شد و از مرگ نجات یافت.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: یکی از صیادان محلی یک قطعه جوجه لاکپشت پوزه عقابی را که به علت گرفتار شدن در تور دچار ضعف عمومی شده بود به نقاهتگاه این اداره کل تحویل داد.

فرهاد قلی نژاد افزود: سرعت عمل این شهروند طبیعت دوست موجب شد این جوجه با اقدامات اولیه درمانی از مرگ حتمی نجات یابد.

وی ادامه داد: این جوجه لاکپشت پس از تیمار و رسیدن به شرایط پایدار، با نظر کارشناسان این حوزه برای ادامه چرخه طبیعی زندگی خود در طبیعت رها شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) لاکپشت پوزه عقابی را در فهرست جانوران به شدت در معرض انقراض قرار داده است.

قلی نژاد یادآور شد: پنج گونه از هشت گونه لاکپشت دریایی که در جهان وجود دارد در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می‌کنند و لاکپشت پوزه عقابی یکی از دو گونه لاک‌پشت دریایی است که در سواحل استان بوشهر تخم‌ می‌گذارد.

وی گفت: پوزه این لاکپشت‌ها برای بیرون کشیدن غذای اصلی آن یعنی اسفنج دریایی از لا به لای مرجان‌ها به شکل منقار عقاب درآمده و از همین رو به لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه معروف است.

انتهای پیام/ک

یک قطعه جوجه لاکپشت پس از تیمار در طبیعت رها شد

 

 

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.