مشاهده آلودگی در آبزیان خلیج فارس

رییس پارک علم و فناوری فارس گفت: تحقیقات ما نشان می‌دهد ذرات میکروپلاستیک و بسیاری آلودگی‌های دیگر در آبزیان خلیج فارس وجود دارد.

مشاهده آلودگی در آبزیان خلیج فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرید مُر رییس پارک علم و فناوری فارس پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک مسئولان دانشگاه شیراز که با حضور احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تالار استاد مصطفوی برگزار شد، در خصوص محیط زیست تالاب‌های فارس و حوزه آبی خلیج فارس، گفت: بسیاری از مسایل محیط زیستی در ایران هم مبتلا به هستیم.

وی اضافه کرد: از آنجا که دارای بیشترین محیط ساحلی در حوزه خلیج فارس هستیم که کار‌های کمی در این باره انجام گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری استان فارس در ادامه گفت: ذرات میکرو پلاستیک و بسیاری آلودگی‌های دیگر در خلیج فارس را هم در ماهی‌ها دیدیم در حالی که فکر می‌کنیم غذایی سالم است که مصرف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه متودولوژی درست و درمانی در اعداد و ارقام کشور در این حوزه وجود ندارد، گفت: بنابر این کوهی از گزارشات داریم که کارساز نیستند؛ روی این اصل اگر صحت و دقت آزمایشگاه‌ها جدی گرفته شود می‌توانیم گزارش‌های کارسازی داشته باشیم.

مُر، ادامه داد: کویرزایی بزرگترین خطر کنونی کشور است و حتی جنوب اروپا هم مبتلا به این بحران است و تالاب‌ها برای ما مهم هستند، زیرا زیست بوم‌هایی هستند که خیلی می‌توانند کارآمد باشند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان فارس، نمک حاصل از آب شیرین کن‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس اثراتش را در این سوی خلیج دیده می‌شود که مستلزم مطالعاتی هستند.

وی در ادامه در خصوص شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس، گفت: در ارتباط با دانشگاه شیراز شرکت‌های دانش بنیان بسیاری داریم که در زمینه استارتاپ‌ها فعال هستند.

انتهای پیام/چ

آلودگی در آبزیان خلیج فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار