افزایش ۳۰ درصدی پیک مصرف برق در خراسان جنوبی

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی پیک مصرف در فصل تابستان نسبت به سایر فصول خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، منصوریان، معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از افزایش ۳۰ درصدی پیک مصرف در فصل تابستان نسبت به سایر فصول خبر داد و گفت: پیک مصرف استان در سایر فصول از ۲۱۰مگا وات بیشتر نمی‌شود این در حالی است که در فصل تابستان این رقم تا ۲۸۰ مگا وات نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه پیک مصرف در فصل تابستان سال گذشته ۲۷۷ مگا وات بوده است، افزود: این میزان مصرف را با وجود صرفه جویی‌ها داشته‌ایم در غیر این صورت پیک مصرف خیلی بیشتر از این عدد خواهد بود.

معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تابستان سال جاری نیز بیشترین مصرف در تاریخ ۱۰ تیرماه ثبت شده و پیک مصرف را تا ۲۷۹مگا وات رساند که این رقم افزایش دو واحدی را نسبت به کل تابستان سال گذشته نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی از دلایل عمده این امر، افزایش استفاده از وسایل سرمایشی بوده به گونه‌ای که بیش از ۵۰ تا ۶۰ مگا وات از این مصرف را وسایل سرمایشی به خود اختصاص می‌دهند.


اجرای طرح‌های تشویقی برای کاهش مصرف

منصوریان با بیان اینکه طرح‌های مختلفی به منظور کاهش مصرف برق در فصل تابستان در دستور کار قرار گرفته است، عنوان داشت: در این راستا تاکنون بیش از ۵۹۶ مورد تفاهم نامه همکاری در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، عمومی و تجاری منعقد شده است.


وی با اشاره به انعقاد ۴۳۰ مورد تفاهم نامه همکاری در ارتباط با چاه‌های کشاورزی، بیان داشت: طبق این تفاهم نامه اگر چاه‌های کشاورزی در ساعات پیک بار به صورت داوطلبانه مصرف خود را کاهش دهند ۲۰ ساعت دیگر تعرفه برق آن‌ها رایگان خواهد بود.


معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی همچنین به انعقاد ۴۰ مورد تفاهم نامه با صنایع استان اشاره کرد و افزود: در این طرح نیز برای صنایعی که در زمان اعلام شده مصرف برق خود را کاهش دهند پاداش‌هایی در نظر گرفته شده است و در مقابل صنایعی که همکاری ندارند در زمان خاموشی‌های اضطراری در اولویت قطع برق هستند.


پرداخت یک میلیارد تومان تخفیف به مشترکان

منصوریان با بیان اینکه همکاری صنایع به خصوص صنایع بزرگ نقش بسزایی در کاهش مصرف برق دارد، بیان کرد: به عنوان مثال کارخانه سیمان قاین یکی از صنایعی است که در این زمینه همکاری خوبی دارد و اگر این کارخانه تنها مصرف خود را کاهش دهد به اندازه کاهش مصرف کل شهرستان قاین خواهد بود.

وی، انعقاد ۵۴ تفاهم نامه همکاری با ادارات، ۲۳ مورد با سی ان جی و همچنین تفاهم نامه همکاری با شرکت‌های آب و فاضلاب را از دیگر این برنامه‌ها عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان به مشترکانی که در قالب تفاهم نامه با این شرکت همکاری داشته‌اند، پرداخت شده است.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار