شهردار بیرجند؛

هر ۲۵ متر فضای ساختمانی باید یک پارکینگ داشته باشد

شهردار بیرجند گفت: همه واحد‌های تجاری، صنعتی و مسکونی در سطح شهر باید به اندازه فضای خود پارکینگ داشته باشند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، جاوید،شهردار بیرجند گفت:برابر قانون همه واحد‌های تجاری، صنعتی و مسکونی در سطح شهر برابر ضوابط طرح تفصیلی باید به اندازه فضای خود پارکینگ داشته باشد که در زمان صدور پروانه ساختمانی این مورد به تعداد مورد نیاز پیش‌بینی می‌شود.


وی افزود:اگر در طول زمان تغییراتی در استفاده از پارکینگ ایجاد شده باشد یا بخشی از آن حذف و یا تغییر کاربری داده باشند؛ مجددا این امکان وجود دارد که در کمیسیون ماده ۱۰۰ مطرح شده و به همان وضعیت قبلی برگردد.


شهردار بیرجند گفت: در قانون شهرداری‌ها ۶ مورد وجود دارد که امکان اجرای پارکینگ نیست، یکی از این موارد ششگانه محدود بودن قطعات است.


جاوید ادامه داد: زمانی که یک مغازه تجاری امکان فنی برای اجرای پارکینگ را نداشته باشد عوارض آن را به حساب شهرداری واریز می‌کند.

وی ادامه داد: قانونگذار شهرداری را مکلف کرده که شماره حساب مختص به این موضوع اختصاص دهد و درآمد حاصل از این عوارض را در ایجاد پارکینگ‌های عمومی هزینه کند.

شهردار بیرجند افزود: در خیابان منتظری قبلا این کار انجام شده است، در خیابان جمهوری هم پارکینگ طبقاتی ایجاد شده است.

کلنگ پارکینگ حکیم نزاری به زودی زده می‌شود

جاوید در ادامه گفت: خیابان حکیم نزاریطی چند روز آینده کلنگ زنی پروژه پارکینگ طبقاتی این خیابان را زده می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون برای پارکینگ خیابان معلم اقدامی انجام نشده است، افزود: عملیات احداث پارکینگ خیابان مدرس هم زمینی پیش بینی شده که متراژ آن کم است و از املاک مجاور باید اضافه شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار