وقتی جاسوس‌های آمریکایی به درِ بسته خوردند؛

توضیحات وزیر دفاع ونزوئلا درباره رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا

«ولادیمیر پادرینو» درباره رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا توضیحاتی را ارائه کرد.

توضیحات وزیر دفاع ونزوئلا درباره رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «ولادیمیر پادرینو» وزیر دفاع ونزوئلا تایید کرد فرماندهی عملیات راهبردی ونزوئلا بر اساس دستورات قانونی خود یک فروند هواپیمای جاسوسی‌ ای پی- ۳ نیروی دریایی آمریکا مجهز به سامانه‌های شناسایی و جاسوسی رادیوالکترونیک و قابلیت‌های ضد زیردریایی را در منطقه اقتصادی انحصاری ونزوئلا رهگیری کرده است.

وزیر دفاع ونزوئلا افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ مورد رخنه این نوع هواپیما‌ها به داخل حوزه اطلاعاتی پروازی منطقه اقتصادی انحصاری ما گزارش شده است و آن‌ها ضمن خودداری از اطلاع‌رسانی، از اجرای قوانین هوانوردی که برای همه کشور‌ها لازم الاجراست، خودداری می‌ورزند.

آمریکا دو روز پیش در نشانه‌ای تازه از تشدید دشمنی میان دو کشور، ونزوئلا را متهم کرده بود که یک فروند جت جنگنده این کشور به گونه‌ای " تهاجمی" یک هواپیمای‌ ای پی-۳ نیروی دریایی آمریکا را در حریم هوایی بین المللی مورد تهدید قرار داده است.

ونزوئلا روز جمعه اعلام کرد هواپیمای آمریکایی به حوزه اطلاعاتی پروازی منطقه اقتصادی انحصاری این کشور "رخنه" کرده بود. دو هواپیما برخوردی نداشته‌اند و در این واقعه به کسی آسیب نرسید.

ارتش آمریکا در بیانیه خود به جزییات بیشتری درباره ماموریت هواپیمای‌ ای پی- ۳ یا محل دقیق وقوع این حادثه اشاره‌ای نکرده است. اما پادرینو اعلام کرد هواپیمای آمریکایی به سامانه شناسایی رادیو الکترونیک و قابلیت‌های جنگی ضد زیردریایی مجهز بوده است.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها در تلاش برای سرنگونی نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا به حربه اعمال تحریم‌های مختلف متوسل شده است. مادورو همچنان از حمایت ارتش و دیگر نهاد‌های ونزوئلا و نیز کشور‌های مختلف از جمله چین و روسیه و کوبا برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار