جایگاه ویژه نمازجمعه در جامعه اسلامی

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل گفت: نماز عبادی و سیاسی جمعه آحاد جامعه را از شرایط و وضعیت یکدیگر آگاه می‌سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ناصر نصیری،مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل  با اشاره به جایگاه ویژه نماز جمعه در جامعه اسلامی، اظهار کرد: نماز جمعه یکی از دستورات دینی و در بین مسلمانان جایگاه ویژه‌ای دارد و از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طوری که در حال حاضر نماز جمعه در تمام شهر‌های کشورمان با حضور حداکثری مردم برگزار می‌شود.

وی افزود: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری خطیبان نماز جمعه در کشور مسؤول گفتمان‌سازی هستند، گفتمان‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی که از جمله نیاز‌های مهم و اساسی جامعه هستند و پیاده سازی این گفتمان‌ها می‌تواند در راستای بهبود این حوزه‌ها بسیار موثر باشد.

مدیر دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اردبیل تصریح کرد: نماز عبادی و سیاسی جمعه نقش بسزایی در رشد معنوی جامعه داشته و مردم را در برابر مسائل و مشکلات روز دنیا و همچنین نیرنگ‌ها و حیله‌های دشمنان آگاه می‌کند.

نصیری اظهار داشت: روز جمعه از اعیاد مهم مسلمانان است که در برخی از روایات از آن به عنوان افضل الایام، برترین روز‌ها یاد شده است. نمازگزاران در روز جمعه در زمان و مکان معیّن به هم می‌پیوندند و با حضور قلب و رعایت طهارت و نظافت و با ظاهری آراسته و عطرآگین، صف‌های اقامه نمازجمعه را استوار می‌سازند و به سخنان امام جمعه گوش فرا می‌دهند، سخنانی که همگان را به تقوا و رستگاری فرا می‌خواند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توانایی نهادینه کردن عالی‌ترین و دشوارترین گفتمان‌ها در موضوعات اصلی و ضروری کشور توسط قرارگاه نماز جمعه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری ائمه جمعه را دعوت به ورود به مسائل و مشکلات روز کشور می‌کنند تا کاستی‌ها و مشکلات موجود در جامعه از طریق این تربیبون مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نصیری با اشاره به آیات قرآن کریم در خصوص شرکت مسلمانان در نماز جمعه گفت: آیه نُهم سوره جمعه به شرکت در نماز جمعه و رهاکردن دادوستد به هنگام آن فرمان می‌دهد.

انتهای پیام/س

خطیبان نماز جمعه مسؤول گفتمان‌سازی در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.