یادواره شهدای سنگر تولید در بمباران کارخانه‌های شهر اراک

یادواره شهدای سنگر تولید سال‌های دفاع مقدس در بمباران کارخانه‌های تولیدی شهر اراک برگزار شد.

یادواره شهدای سنگر تولید در بمباران کارخانه‌های شهر اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سی و سومین سالگرد ۵۴ شهید شرکت ایرالکو که بیشتر آنها در بمباران کارخانه‌های شهر اراک در سال‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند با حضور مردم و مسئولان برگزار شد.

انصاری فرد مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی در این یادواره با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس بویژه شهدای سنگر تولید گفت: در پنجم مرداد سال ۶۵ در بمباران دشمن بعثی به صنایع اراک سه کارخانه ایرالکو، ماشین سازی اراک و واگن پارس تعداد ۷۸ نفر شهید و ۴۰۰ نفر جانبازشدند که ۵۴ شهید متعلق به شرکت آلومینیوم سازی است.

انصاری فرد افزود: در دوران جنگ تحمیلی شهر اراک ۷۷ بار مورد تجاوز هواپیما‌های دشمن بعثی عراق قرارگرفت و ۸۹۵ شهید را تقدیم کرده است و خون شهدا موجب پایداری و عزت نظام مقدس جمهوری شده است.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا باید پررنگ‌تر برگزار شود افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ۲۳۰ هزاز شهید، ۵۰۰ هزار جانباز و ۴۴ هزار آزاده را تقدیم انقلاب کرده و ما باید ایثار و فداکاری‌های این عزیزان را قدر بدانیم.


اکرمی معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی هم امنیت امروز کشور را مرهون ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی شهدا دانست و افزود: امروز دشمن به بنگاه‌های اقتصادی ما چشم دوخته و تولید ما خاری در چشم دشمنان است.

جنگ امروز، جنگ اقتصادی و سلاح ما تولید است

اکرمی افزود: جنگ امروز، جنگ اقتصادی و سلاح ما تولید است و باید سنگر تولید را حفظ کنیم تا شرمنده شهدا نشویم و نباید اجازه دهیم به تولید ما خدشه‌ای ایجاد شود چرا که دشمن در جنگ نظامی نتوانست پیروز شود.

مجیدی مدیرعامل شرکت ایرالکو اراک هم با بیان اینکه در چنین روزی دشمن بعثی به سه کارخانه مهم اراک از جمله کارخانه حمله کرد که متاسفانه در این حمله ۳۷ نفر در این کارخانه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

وظیفه ماست تا جایی که امکان دارد سنگر تولید را حفظ کنیم

مجیدی افزود: اگر آن روز دشمن بعثی در خطوط مقدم و پشت جبهه به مراکز تولیدی ما تهاجم می‌برد و خساراتی را وارد می‌کرد امروز دشمن در جبهه اقتصادی جنگ تمام عیاری را با ما شروع کرده و وظیفه ماست تا جایی که امکان دارد سنگر تولید را حفظ کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد و در مسیرراه شهدا حرکت کنیم و خون آنان را پاس بداریم.

در پایان مراسم محل شهادت شهدای ایرالکر گلباران شد.

شرکت ایرالکو ۵ مرداد ۶۵ توسط رژیم بعث عراق بمباران شد که ۳۷ نفردر این حمله شهید شدند و ۱۷ نیروس این کارخانه هم در جبهه‌های دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.